Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

Nowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach

Opublikowano: 2014-06-05 12:04:45, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

Ponad 2,5 godziny trwało ustawienie 240 tonowego przęsła na nowym wiadukcie kolejowym powstającym w Klęczanach na linii kolejowej Kraków - Rzeszów.

Nowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach
Nowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach
Nowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach
Nowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach
Nowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach
Nowe przęsło na wiadukcie w KleczanachNowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach
Nowe przęsło na wiadukcie w Kleczanach

 

W nocy z 29 na 30 maja br. odpowiedzialna za modernizację linii firma Trakcja PRKiI przeprowadziła operację wbudowania przęsła o długości 63 m i szerokości 6,5 m na dwóch podporach przy wykorzystaniu specjalistycznego dźwigu.

Przęsło zostało zespawane z 6 elementów głównych i 17 poprzecznic obok nasypu kolejowego w ciągu 10 dni, a następnie w miejscach styków zabezpieczone antykorozyjnie farbą ochronną. Równocześnie wybudowano dwie podpory, w odległości 62 m mierząc w osiach podparcia.

Dzięki szczegółowym i trwającym blisko rok przygotowaniom, akcja trwała znacznie szybciej niż wstępnie zakładano. Prace wymagały zamknięcia drogi krajowej nr 4 przebiegającej pod wiaduktem oraz wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej w sąsiednim czynnym torze. Operacja nie spowodowała jednak utrudnień w ruchu kolejowym, ponieważ wykorzystano nocną przerwę w ruchu pociągów. Przęsło przetransportowano przy użyciu dźwigu o wysokości 48 metrów i udźwigu 600 ton. W akcji uczestniczyło blisko 15 pracowników i 5 inżynierów Trakcja PRKiI nadzorujących przebieg prac.

Nowy wiadukt dostosowany do prędkości 160 km/h, oprócz likwidacji miejscowego ograniczenia prędkości pociągów, usprawni ruch drogowy, ponieważ światło poziome między przyczółkami zwiększy się o 15,3 metra licząc prostopadle do osi drogi. Budowa wiaduktu wymaga również korekty łuku linii kolejowej na długości ponad 500 metrów. Następna operacja posadowienia przęsła pod drugim torem zostanie przeprowadzona w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Więcej o: kolej, tory, wiadukty

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij