Umowa na realizację S19 Świlcza-Kielanówka podpisana
RZESZÓW. W środę (9 kwietnia 2014 r.) w rzeszowskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza (DK4) do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka).
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. oraz Warbud S.A. Wartość umowy to 342 566 799,40 zł brutto. Firmy mają na wykonanie zadania 34 miesiące. Inwestycja realizowana będzie systemem "optymalizuj + projektuj + buduj”. To pierwsza umowa na zadanie, którego realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020.
Nowy odcinek S19 będzie stanowił kolejną część tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) będzie miał długość 6,3 km. Zaprojektowany został w powiązaniu z zrealizowanym odcinkiem S19 węzeł Rzeszów Zachód - węzeł Świlcza od północy oraz z planowanym odcinkiem tej drogi od strony południowej w. Rzeszów Południe - Barwinek.
Wykonawca będzie miał 34 miesiące na zrealizowanie zamówienia, w tym 14 miesięcy na zaprojektowanie (opracowanie Projektu Budowlanego, Projektu Wykonawczego, Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) i 20 miesięcy na budowę (z wyłączeniem okresów zimowych).
GDDKiA, samorząd województwa podkarpackiego oraz miasto Rzeszów na podstawie podpisanego w 2010 roku porozumienia, zrealizują zostanie wspólne przedsięwzięcie, polegające na budowie tzw. łącznika pomiędzy węzłem Rzeszów Południe, a miejską ulicą Podkarpacką. Częścią tej drogi będzie także oddany do użytku w 2011 r. odcinek pomiędzy ul. Przemysłową a ul. Podkarpacką.
Zakres robót obejmuje m.in.:
- budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o długości około 6,307 km
- budowę węzła drogowego Kielanówka
- budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego
- budowę obiektów inżynierskich
- budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe
z jezdni drogi ekspresowej)
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego
- przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy
- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą
z przyjętych rozwiązań
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
Dane Techniczne
Klasa techniczna - S
Prędkość projektowa - 100 km/h
Ilość jezdni - 2 (2X2)
Szerokość pasa ruchu - 3,50 m
Nawierzchnia - bitumiczna
Obciążenie dopuszczalne osi - 115 kN/oś