Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Umowa na realizację S19 Świlcza-Kielanówka podpisana

Opublikowano: 2014-04-09 18:06:27, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. W środę (9 kwietnia 2014 r.) w rzeszowskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza (DK4) do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka).

Umowa na realizację S19 Świlcza-Kielanówka podpisana

 

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. oraz Warbud S.A. Wartość umowy to 342 566 799,40 zł brutto. Firmy mają na wykonanie zadania 34 miesiące. Inwestycja realizowana będzie systemem "optymalizuj + projektuj + buduj”. To pierwsza umowa na zadanie, którego realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020.

Nowy odcinek S19 będzie stanowił kolejną część tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) będzie miał długość 6,3 km. Zaprojektowany został w powiązaniu z zrealizowanym odcinkiem S19 węzeł Rzeszów Zachód - węzeł Świlcza od północy oraz z planowanym odcinkiem tej drogi od strony południowej w. Rzeszów Południe - Barwinek.

Wykonawca będzie miał 34 miesiące na zrealizowanie zamówienia, w tym 14 miesięcy na zaprojektowanie (opracowanie Projektu Budowlanego, Projektu Wykonawczego, Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) i 20 miesięcy na budowę (z wyłączeniem okresów zimowych).

GDDKiA, samorząd województwa podkarpackiego oraz miasto Rzeszów na podstawie podpisanego w 2010 roku porozumienia, zrealizują zostanie wspólne przedsięwzięcie, polegające na budowie tzw. łącznika pomiędzy węzłem Rzeszów Południe, a miejską ulicą Podkarpacką. Częścią tej drogi będzie także oddany do użytku w 2011 r. odcinek pomiędzy ul. Przemysłową a ul. Podkarpacką.

Zakres robót obejmuje m.in.:

- budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o długości około 6,307 km

- budowę węzła drogowego Kielanówka

- budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego

- budowę obiektów inżynierskich

- budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe
z jezdni drogi ekspresowej)

- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego

- przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy

- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą
z przyjętych rozwiązań

- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji

 

Dane Techniczne

Klasa techniczna - S

Prędkość projektowa - 100 km/h

Ilość jezdni - 2 (2X2)

Szerokość pasa ruchu - 3,50 m

Nawierzchnia - bitumiczna

Obciążenie dopuszczalne osi - 115 kN/oś

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij