Volkswagen up! - miejski samochód dla 4 osób

Opublikowano: 2011-08-21 16:23:09, przez: admin, w kategorii: Biznes

Volkswagen stworzył nowy, mały, miejski samochód: up!. Według zapewnień producenta, na minimalnej powierzchni (3,54 x 1,64 m) oferuje on maksymalną ilość miejsca.

Volkswagen up! - miejski samochód dla 4 osób

Autko najpierw pojawi się w Europie, potem na innych kontynentach. Sprzedaż rozpocznie się w grudniu. Klienci będą mogli wybrać jedną z trzech wersji. Podstawowa to take up!, druga wersja, zorientowana na komfort to move up! i najwyższa: high up!. W momencie wprowadzania na rynek, dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white.

Nowa generacja silników

W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moc 44 kW/60 KM i 44 kW/75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba 1-litrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 50 kW/68 KM. Średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. W wersji z BlueMotion Technology wersja napędzana gazem będzie emitowała zaledwie 79 g/km CO2.

Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym.

Automatyczne hamowanie

Ważnym, nowym rozwiązaniem technologicznym jest opcjonalna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/godz. i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia. W tym segmencie, up! jest jedynym samochodem z taką funkcją.

Wymiary i design

Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra. Na długość auta składają się zaskakująco małe zwisy przedni i tylny i bardzo długi rozstaw osi (2,42 metra). Taki układ nadwozia pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń.

- Idealną formą dla małego samochodu pod względem przestrzeni byłby prostopadłościan – mówi Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen. - W up! udało nam się zamienić kostkę w fascynująco czystą i sympatyczną bryłę auta, nie tracąc przy tym z oczu kwestii optymalnego wykorzystania przestrzeni. Jest to mocny, mały samochód z bardzo krótkimi zwisami, długim rozstawem osi i szerokim rozstawem kół.

Mały olbrzym

Jeden z najdłuższych rozstawów osi w klasie wraz z przesuniętym daleko do przodu silnikiem pozwala na nadzwyczaj dobre wykorzystanie przestrzeni. W tym kompaktowym samochodzie, może podróżować kierowca, pasażer siedzący z przodu i dwóch pasażerów z tyłu. O dużej ilości miejsca w up! świadczy chociażby jego bagażnik: 251 litrów to znacznie powyżej średniej w tej klasie aut. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta nawet do 951 litrów.

Nowy volkswagen oferuje wiele przemyślanych szczegółów, przyjemną dla oka stylistykę oraz jakość, której poziom znacznie wykracza poza ten segment samochodów. Np. deska rozdzielcza ma elementy obsługowe przed kierowcą i pasażerem. W zależności od wersji wyposażenia jest ona pokryta lakierem dekoracyjnym lub w kolorze nadwozia.

Mobilne informacje

Absolutną nowością w volkswagenie jest system maps + more - Personal Infotainment Device (PID). Dla up! opracowane zostało specjalne rozwiązanie, które pozwoliło na utrzymanie systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego na możliwie jak najniższą cenę. Razem z Navigonem (producentem systemów nawigacyjnych) opracowano specjalnie dla up!, niedrogie rozwiązanie, które inaczej niż wiele podobnych systemów, maps + more łączy się z siecią wewnętrzną samochodu. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem, i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową, z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód). Aplikacje opracowane specjalnie dla up! pozwalają rozszerzyć spektrum funkcji maps + more odpowiednio do potrzeb.

kar

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij