Mniej soli w kiełbasie
Animex wprowadza zmiany do receptury obniżając zawartość soli w wędlinach.
W ramach kampanii promującej nowy projekt “25% Mniej Soli Kuchennej” prowadzone są wielopłaszczyznowe działania edukacyjne. Celem akcji jest przybliżenie konsumentom problemu niskiej świadomości nadmiernego spożywania soli i jej negatywnego wpływu na funkcjonowanie organizmu.
Uruchomienie projektu - zostało poprzedzone analizą zwyczajów żywieniowych Polaków. Wnioski zostały zebrane w raporcie Mniej soli i opublikowane na dedykowanej stronie internetowej Mniejsoli.pl.
Publikacja raportu to część kampanii edukacyjnej marki Morliny. Raport stworzony przez 4P research mix, ujawnia zaskakująco niską świadomość Polaków w zakresie nadmiernego spożywania soli kuchennej. Przede wszystkim, jedynie 14% badanych deklaruje, że zdrowo się odżywia, z czego 15% stara się ograniczać sól. Co więcej, nie zauważamy chlorku sodu w produktach spożywanych poza domem, produktach proszkowanych typu zupy instant, ani w conveniance food czyli łatwych do przygotowania potrawach mrożonych lub konserwach. Częstą przyczyną takiego stanu rzeczy jest kwestia informacji na etykietach – nie wszyscy wiedzą, że chlorek sodu to po prostu sól. Wiele osób uważa również, że mało słone jedzenie jest niesmaczne. Organizm potrzebuje jednak tylko miesiąca, aby kubki smakowe przyzwyczaiły się do obniżonego poziomu soli w spożywanych potrawach. Dzięki temu lepiej będziemy czuli także inne smaki.
ra