Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej
Międzynarodowe targi w Kanadze

Infolinia w Urzędzie Miasta Rzeszowa działa już rok

Opublikowano: 2014-01-16 15:19:59, przez: admin, w kategorii: Samorządy

RZESZÓW. Telefon 17 788 99 00 pozwala załatwić wszystkie sprawy w Urzędzie Miasta.

Fot. Adam Cyło

Fot. Adam Cyło

 

Prawie rok temu (14 lutego 2013) w Urzędzie Miasta Rzeszowa uruchomiona została infolinia 17 7889900. Kilku konsultantów udziela informacji we wszelkich sprawach, albo kieruje do odpowiednich wydziałów. Konsultant ma za zadanie wypytać o co dzwoniącemu chodzi, a czasem sprawa dotyczy kilku wydziałów, albo interesant nie do końca wiedział do której komórki ma się zwrócić. Przyśpiesza to pracę wydziałów, a także pozwala interesantom zaoszczędzić czas.

W większości przypadków (56 proc.) dzwoniący dostaje odpowiedź od razu, w 42 proc. rozmówcy przełączani się do wydziałów. Natomiast 2 proc. to interwencje przesłane do wydziałów.

W grudniu 2013 roku na infolinię zadzwonił 50-tysięczny interesant. Był to pan Mariusz z Rzeszowa. W czwartek został zaproszony do Ratusza na konferencję prasową, na której mówiono o rezultatach projektu.

Krajowe Dni Pola 2024 - duża impreza rolnicza w Boguchwale

- Miałem dwie sprawy, meldunkową i komunikacyjną. Byłem mile obsłużony, dostałem wyczerpujące wiadomości – mówił mieszkaniec.

Zdaniem prezydenta Tadeusza Ferenca, takie rozwiązanie to przykład innowacji.

- Nie wymyślimy silnika czy materiału, bo tym zajmują się naukowcy – mówi prezydent. - Ale w ten sposób ułatwiamy życie mieszkańców.

Jak to wygląda w praktyce? Mieszkaniec zgłasza, że np. śmieci są nie odebrane. Urzędnik kieruje telefon do wydziału gospodarki komunalnej i wpisuje interwencję do systemu informacyjnego. W tym wydziale mają rozwiązać problem i zgłosić to . Jak nie to temat „wisi” w systemie.

Najwięcej telefonów jest w poniedziałki. Dużo pracy było także w związku z umowami śmieciowymi. Pracownicy infolinii pomagali punkt po punkcie wypełniać wnioski.

- Z infolinii mogą też korzystać i korzystają turyści i przyjezdni, zainteresowani tym jak dojechać do szpitala, albo co jest aktualnie wystawiane w teatrze czy grane w kinie - mówi Marcin Stopa, sekretarz miasta.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij