Pracownik do spraw administracyjno-biurowych w ośrodku pomocy społecznej
RZESZÓW.
Fot. pixabay/CC0
SP.1102.1.1.2025
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy referent w Dziale Obsługi Klienta i Spraw Administracyjno-Biurowych
Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
35-025 Rzeszów
ul. Jagiellońska 26
-
Wymagania niezbędne:
-
doświadczenie zawodowe: co najmniej roczny staż pracy związany z problematyką świadczeń rodzinnych lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego lub dodatków mieszkaniowych,
-
obywatelstwo polskie,
-
pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia.
-
Wymagania dodatkowe:
-
znajomość oraz umiejętność stosowania aktów prawnych:
-
ustawy z dnia z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
-
ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
-
ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem",
-
ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
i aktów wykonawczych do ww. ustaw,
-
ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
-
Instrukcji Kancelaryjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie,
-
znajomość obsługi komputera, pakietu Microsoft Office, znajomość obsługi systemu dziedzinowego wspomagającego obsługę świadczeń rodzinnych, w tym poczty elektronicznej systemu Emp@tia, Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), Elektronicznego Nadawcy oraz mile widziana znajomość obsługi Skrzynki e-doręczeń,
-
znajomość i umiejętność obsługi urządzeń biurowo-technicznych np. skaner, kserokopia, fax,
-
rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, efektywność, kreatywność, umiejętność planowania i organizacji pracy,
-
komunikatywność, łatwość nawiązywania relacji interpersonalnych, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy samodzielnej, jak i współpracy w zespole,
-
dyspozycyjność, odporność na stres.
-
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało w szczególności:
-
obsługa osób otrzymujących świadczenia realizowane przez Pion Świadczeń Socjalnych oraz osób ubiegających się o świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia dziecka niepełnosprawnego, dodatki mieszkaniowe, a w szczególności:
-
udzielanie niezbędnych i wyczerpujących informacji na temat przysługujących uprawnień do w/w świadczeń,
-
wydawanie formularzy wniosków wraz z załącznikami oraz pomoc w ich wypełnianiu,
-
przyjmowanie, rejestrowanie – wprowadzanie danych z wpływających wniosków do systemu informatycznego oraz przekazywanie przyjętych wniosków do poszczególnych działów Pionu Świadczeń Socjalnych,
-
prowadzenie spraw w zakresie obsługi kancelaryjnej Pionu Świadczeń Socjalnych, w tym w szczególności:
-
odbieranie korespondencji w postaci papierowej i elektronicznej,
-
przygotowanie korespondencji do wysłania i jej wysyłanie w postaci papierowej i elektronicznej,
-
prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej oraz dbanie o prawidłowy i sprawny obieg dokumentów,
-
obsługa poczty elektronicznej,
-
przygotowanie i wydawanie zaświadczeń,
-
prawidłowe przechowywanie i przygotowanie do archiwum dokumentów i akt dotyczących wykonywanych zadań,
-
odbieranie telefonów, przyjmowanie i łączenie rozmów, nadawanie faksów.
-
Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
-
umowa o pracę - pełny wymiar czasu pracy - system równoważnego czasu pracy wg ustalonego harmonogramu,
-
miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 6,
-
budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska pracy na pierwszym piętrze (brak windy, budynek niedostosowany dla osób z niepełnosprawnościami),
-
praca w pozycji siedzącej przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
-
obsługa urządzeń biurowo-technicznych i narzędzi informatycznych,
-
praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności oraz umiejętności zarządzania czasem, a także odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem w bezpośrednim kontakcie z klientem.
-
Oferujemy:
-
możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń,
-
ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze,
-
terminowo wypłacane wynagrodzenie,
-
możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia pracowniczego,
-
dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych,
-
możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej,
-
dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
-
dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
-
dodatkowe wynagrodzenie roczne przysługujące pracownikom jednostek sfery budżetowej.
-
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MOPS, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.
-
Wymagane dokumenty:
-
życiorys – CV z podaniem danych umożliwiających kontakt oraz dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, opatrzony własnoręcznym podpisem,
-
list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
-
kserokopie dokumentów poświadczających co najmniej średnie wykształcenie,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej roczny staż pracy związanyz problematyką świadczeń rodzinnych lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego lub dodatków mieszkaniowych (świadectwa pracy a w przypadku pracy aktualnie wykonywanej – zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia),
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
-
oświadczenie kandydata, że:
-
jest obywatelem polskim,
-
cieszy się nieposzlakowaną opinią,
-
nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą.
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do Kancelarii Ogólnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ul. Jagiellońska 26 albo przesłać pocztą na adres 35-025 Rzeszów, ul. Jagiellońska 26, w terminie do dnia 5 lutego 2025r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko referent w Dziale Obsługi Klienta i Spraw Administracyjno-Biurowych” (decyduje data wpływu do MOPS).
-
Aplikacje, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
-
Kandydaci, którzy nie spełnią wymagań formalnych, w tym w zakresie, o którym mowa w pkt 7, nie zostaną dopuszczeni do kolejnego etapu naboru, o czym zostaną powiadomieni pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
-
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru.
-
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.erzeszow.pl) i na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ul. Jagiellońska 26.
-
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwanego dalej „RODO” informuję:
-
Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów. Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
-
listownie: ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów,
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@mopsrzeszow.pl,
-
telefonicznie: (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, (17) 853-51-33.
-
Inspektor ochrony danych
Mogą Państwo kontaktować się również z wyznaczonym inspektorem ochrony danych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@mopsrzeszow.pl, lub listownie na podany wyżej adres.
-
Cele i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą
przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego
(art. 6 ust.1 lit. b, c RODO oraz art.10 RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana
w dowolnym czasie. Przepisy prawa pracy: art. 221 Kodeksu pracy, przepisy szczególne określające wymogi kandydata na aplikowane stanowisko.
-
Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
-
podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa,
-
podmioty, którym Administrator powierzył do przetwarzania dane osobowe
na podstawie zawartych umów (tzw. podmioty przetwarzające).
-
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane
do zakończenia procesu rekrutacji. Dane osobowe w dokumentach aplikacyjnych
kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dane osobowe z dokumentów aplikacyjnych kandydatów, którzy
w wyniku naboru zostali najwyżej ocenieni przechowuje się przez okres 3 miesięcy
od dnia zatrudnienia wybranej osoby, następnie po upływie tego terminu podlegają usunięciu.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów mogą być odbierane osobiście
w terminie 7 dni od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru w MOPS
w Rzeszowie - Dział Spraw Pracowniczych ul. Poniatowskiego 10 pokój nr 1-3.
Dokumenty aplikacyjne nie odebrane w terminie podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
-
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
-
Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
-
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
-
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
-
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
-
prawo do usunięcia danych osobowych,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
-
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu
pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez
Państwa innych danych jest dobrowolne.
Pliki do pobrania: