Konsorcjum spółek Arcus z kontraktem na nadzór nad dużą inwestycją w Porcie Lotniczym
POWIAT RZESZOWSKI. A chodzi o II etap budowy równoległej drogi kołowania i I etap przebudowy drogi startowej.
Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
O zwycięstwo w przetargu walczyło aż piętnastu oferentów. Port lotniczy zarezerwował na to zadanie 4 477 200 zł. Ceny ofert rozpoczynały się od zaledwie 830 680 zł, a kończyła na 10 395 932 zł. W trakcie oceny ofert komisja przetargowa odrzuciła aż siedem z nich. Ostatecznie wybór komisja padł na ofertę konsorcjum spółek Arcus i Firmy Inżynierskiej Arcus z Krakowa - 1 967 649 zł.
Przypomnijmy, przetarg na realizację samej inwestycji także został już rozstrzygnięty. Wygrało go konsorcjum spółek Strabag (Strabag z Pruszkowa i Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia), z ceną oferty 113 849 552 zł.
Realizacja II etapu budowy równoległej drogi kołowania obejmować ma: budowę równoległej drogi kołowania DK-R4 i DK-R5 (1087 m długości i 23 m + 2x10,5 m szerokości), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-F (150 m), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-E (160 m), rozbudowę płyty do zawracania samolotów przy progu 27 oraz budowę i przebudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.
Przyszła inwestycja dotyczy również I etapu przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m. W tym przypadku wyłoniony wykonawca będzie musiał się zająć: rozbiórką istniejącej nawierzchni w części operacyjnej drogi startowej DS, częściową rozbiórką poboczy, wykonaniem nowej nawierzchni drogi startowej, budową płaszczyzny do zawracania samolotów przy progu 27, wykonaniem niwelacji i utwardzenia pasa drogi startowej, rampowaniem ukrytych powierzchni pionowych i budową i przebudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.
To oczywiście tylko tak pokrótce. Więcej szczegółów technicznych w treści zamówienia na platformie zakupowej Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.
Przypomnijmy, istniejące obecnie zagospodarowanie terenu stanowi droga startowa o całkowitej długości 3200 m i szerokości 45 m (łącznie z poboczami 80 i 60 m). Teren całego lotniska to aż 450 ha gruntu.
Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na kwiecień przyszłego roku, a zakończenie na połowę września 2026 r.