Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

An Archi Group opracuje projekt przebudowy dworca autobusowego w Mielcu

Opublikowano: 2025-01-08 22:41:32, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

MIELEC. Dokumentacja powinna być gotowa za 13 miesięcy. Za projekt miasto zapłaci gliwickiej pracowni 1 146 360 zł, czyli nieco więcej niż wynosił limit kosztów - 1 094 700 zł.

Fot. An Archi Group Sp. z o. o.

Fot. An Archi Group Sp. z o. o.

 

Przetarg na wykonawcę dokumentacji poprzedzony był zleceniem aktualizacji posiadanego już od kilku lat projektu. Wykonała ją właśnie gliwicka pracownia An Archi Group, która zresztą opracowała też pierwszy projekt.

 

Przypomnijmy, po przebudowie i rozbudowie dworzec miałby pełnić funkcję węzła przesiadkowego.

 

W ramach inwestycji planuje się budowę nowej infrastruktury peronowej i parkingowej dla autobusów. Przewiduje się również budowę parkingów dla samochodów osobowych (parking w formule Park & Ride) i rowerów (parking w formule Bike & Ride), z których będą korzystali przesiadający się pasażerowie. Dodatkowo zakłada się wydzielenie stanowisk postoju czasowego (stanowiska typu Kiss & Ride) oraz stanowisk dla taksówek.

 

Przewiduje się też zaadaptowanie obecnego budynku dworcowego, z uwzględnieniem jego przebudowy i rozbudowy oraz zmiany układu funkcjonalnego. W obrębie nowo projektowanego obiektu zostaną zlokalizowane m.in. poczekalnia dla pasażerów, kasy, toalety, przechowalnia bagażu, lokal gastronomiczny, drobne lokale handlowo-usługowe, pomieszczenie dyżurnego ruchu oraz pomieszczenia socjalne i sanitarne dla pracowników stacjonarnych i kierowców.

 

Docelowo plac manewrowy dla autobusów oraz perony autobusowe zostaną zlokalizowane po stronie południowej budynku (podobnie, jak ma to miejsce obecnie), przy czym zarówno wejście do budynku od tej strony, jak i dojście na perony oraz same perony zostaną zadaszone. Po stronie północnej budynku przewiduje się rozbudowę istniejącego parkingu w formule "Park & Ride" oraz, dodatkowo, usytuowanie miejsc postoju krótkotrwałego (parking w formule "Kiss & Ride") oraz miejsc postojowych dla taksówek. Całość projektowanego układu komunikacyjnego węzła przesiadkowego zostanie uzupełniona przez ciągi piesze i rowerowe (w tym parking w formule "Bike & Ride" dla rowerów pasażerów przesiadających się), które połączą plac dworcowy z istniejącym układem chodników i dróg rowerowych. (…) zakłada się także przebudowę przyległego układu drogowego w celu dostosowania go do potrzeb węzła przesiadkowego.(…)

 

Przewiduje się, że obszar węzła przesiadkowego zostanie skomunikowany poprzez nowe skrzyżowanie typu rondo, zaprojektowane w miejscu obecnego skrzyżowania skanalizowanego ul. Jagiellończyka z północną łącznicą Alei Niepodległości. Dla lepszego połączenia komunikacyjnego zaprojektowano także dodatkowy wyjazd dla samochodów osobowych, zlokalizowany w północnej części inwestowanego obszaru i umożliwiający wyjazd z parkingu dla samochodów osobowych oraz skręt w prawo w ul. Jagiellończyka (obecne skomunikowanie parkingu odbywa się wyłącznie za pośrednictwem drogi wewnętrznej przed budynkiem banku PKO B. P.). Ponadto pod estakadą (Aleją Niepodległości) zaprojektowano dodatkowy parking dla samochodów osobowych”. (koncepcja)

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij