Wschodnia obwodnica Łańcuta uroczyście oddana do użytku
PODKARPACKIE. Nowa trasa o długości 3,4 km łączy węzeł autostradowy A4 „Łańcut” z drogą krajową nr 94 w Głuchowie.
- Uważam, że ta inwestycja stanowi jedno z najlepszych rozwiązań komunikacyjnych w kategorii miast średnich w Polsce. Nowa obwodnica nie tylko usprawni ruch drogowy i odciąży centrum miasta, ale przede wszystkim stanie się impulsem do dynamicznego rozwoju terenów przemysłowych i stref ekonomicznych w regionie. - powiedział podczas otwarcia obwodnicy Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.
W ramach budowy obwodnicy powstały nowoczesne obiekty drogowe, takie jak wiadukt nad linią kolejową, most nad potokiem Mikośka oraz dwa ronda. Zmodernizowano także infrastrukturę techniczną, m.in. kanalizację deszczową i oświetlenie. Całość została zaprojektowana zgodnie z wymaganiami technicznymi dla drogi wojewódzkiej. Nowa trasa odciąża dotychczasowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 877, który prowadził przez centrum Łańcuta. Dzięki temu ruch tranzytowy został wyprowadzony poza miasto, co poprawia bezpieczeństwo i płynność komunikacji oraz ogranicza hałas i emisję spalin w obszarze miejskim.
Budowa obwodnicy kosztowała prawie 90 mln zł. Blisko 33 mln zł pochodziły z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a resztę, czyli ok. 57 mln zł, sfinansował budżet województwa podkarpackiego.
Oddanie obwodnicy znacząco wpłynie też na rozwój terenów przemysłowych i gospodarczych w regionie.
Dodajmy również, że nowa obwodnica to także część szerszej strategii rozwoju województwa, wpisująca się w międzynarodową sieć transportową TEN-T, która łączy kluczowe drogi i węzły komunikacyjne w Europie.