Firma Darjan przebuduje stację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie
GMINA CISNA. Choć trzeba przyznać, że firma z Hoczewa przetarg wygrała o włos. Konkurent, Zakład Budowlano-Konserwatorski Arkady z Jarosławia, zdobyła w postępowaniu 99,6 pkt.
Wizualizacja Bieszczadzka Kolejka Leśna
Obaj oferenci trafili z cenami i zmieścili się z wyceną ofert w założonym limicie kosztów - 950 000 zł. Darjan zaproponował cenę - 945 810 zł, zaś Zakład Budowlano-Konserwatorski Arkady - 949 000 zł.
Ostatecznie komisja przetargowa wybrała tę pierwszą ofertę.
Przypomnijmy, przedsięwzięcie realizuje Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie w gminie Cisna. Sfinansowane zostanie dzięki dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Zamówienie dotyczy „robót budowlanych i konserwacyjnych drewnianego budynku stacyjnego Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie”.
Zakres planowanych prac obejmuje m.in. wymianę: więźby dachowej i pokrycia dachu dachówką ceramiczną, stropu drewnianego, podłóg wraz z izolacjami przeciwwilgociową i termiczną oraz stolarki okiennej i drzwiowej. Obiekt otrzymać ma również wszystkie nowe instalacje - od elektrycznej po gazową.
W budynku gruntownie wyremontowane mają zostać elewacje oraz rampa. Plus zostanie on odwodniony.
Wszystkie zaplanowane prace miałyby się skończyć w grudniu 2025 r.
Warto też przypomnieć, że w czerwcu podpisana została umowa na dofinansowanie realizacji modernizacji infrastruktury Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, w ramach Programu Interreg NEXT Polska-Ukraina 2021-2027. Wartość dofinansowania wyniesie ok. 15 mln zł.
Po polskiej stronie - w ramach projektu powstać ma centrum obsługi turystów, które będzie jednocześnie miejscem organizacji wydarzeń kulturalnych, wystaw, koncertów. Do tego kładka leśna, o długości 400 metrów, której częścią będzie platforma widokowa usytuowana w koronach drzew ponad stacją kolejki. W planach jest również zakup 26 drezyn rowerowych, które będą jeździły po torach Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (wyremontowane mają zostać tory od Cisnej do Dołżycy).
Z kolei po stronie ukraińskiej główną inwestycją będzie budowa innowacyjnej infrastruktury historycznego Dworca Vyhody i okolic. Powstaną m.in. muzeum dziedzictwa kolejowego Vyhody oraz trasy spacerowe i rowerowe na zabytkowym szlaku kolejowym.