Jest umowa na budowę łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie
PODKARPACKIE. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm Track Tec Construction z Wrocławia i Intop Warszawa.
Wizualizacja wiaduktu drogowego nad projektowaną łącznicą Jedlicze-Szebnie, autor Kamil Czerw PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Za realizację przedsięwzięcia PKP PLK zapłaci ponad 240 mln zł. Termin zakończenia prac przewidziany jest w połowie 2028 r. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
Łącznica, czyli nowy odcinek torów zostanie wybudowany między liniami kolejowymi nr 106 Rzeszów - Jasło i nr 108 Stróże - Krościenko. Dzięki inwestycji wyeliminujemy dotychczasową konieczność postoju na stacji Jasło dla zmiany kierunku jazdy, co umożliwi bezpośrednie połączenia na odcinku Rzeszów - Krosno - Nowy Zagórz. Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie zapewni szybsze i łatwiejsze podróże do Krosna i dalej w Bieszczady. Czas przejazdu między stolicą województwa podkarpackiego a Krosnem skrócić się ma o ok. 20 - 25 minut.
Planowane tory łącznicy o długości blisko 3,4 km połączą linie kolejowe nr 106 i 108 między przystankami Szebnie i Wojaszówka. W ramach przedsięwzięcia powstanie także przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka. Przewidziana jest również budowa dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 m, trzech wiaduktów drogowych i pięciu przepustów.
Inwestycja została zaplanowana w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie”. Częścią tego projektu jest również rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz. (trwa już przetarg).