Kończy się ważny etap budowy mostu na Sanie w Stalowej Woli
STALOWA WOLA. Przy okazji odbyła się również uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowej przeprawy. Inwestycję realizuje firma Strabag.
Po roku intensywnych prac na budowie, kończy się ważny etap - ukończenie podpór budowli, mającej docelowo mierzyć 1,76 km.
- Pomimo tysięcy ton stali i betonu, z których ten most jest budowany, to ma swój filar dużo ważniejszy. Jest to filar wiarygodności, skuteczności, współpracy i „stalowej woli” dla rozwoju - powiedział podczas wmurowania kamienia węgielnego Lucjusz Nadbereżny prezydent miasta.
Budowa nowego mostu w Stalowej Woli finansowana jest w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - „Mosty dla Regionów”. Zadanie realizowane jest pod nazwą „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików - Stalowa Wola wraz z budową mostu na rzece San oraz budową, przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej budowli i urządzeń budowlanych w miejscowościach Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.” Wartość całkowita projektu to aż 397 699 878 zł. Budżet województwa podkarpackiego wyłożył 95 382 829 zł, z kolei dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 302 317 049 zł.
Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 w nowym śladzie, będzie miała długość ok. 4,65 km. Trasa zlokalizowana jest na terenie gmin Stalowa Wola, Pysznica i Radomyśl nad Sanem. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie oraz na wiaduktach zlokalizowanych nad istniejącymi drogami publicznymi do miejsca skrzyżowania z istniejącymi wałami przeciwpowodziowymi. Budowany most będzie przekraczał rzeki San i Bukowa oraz teren międzywala.
- Już za dwa lata, ta nowa przeprawa będzie komunikowała nasze miasto z Pysznicą, Radomyślem nad Sanem i Zaklikowem. Ta funkcja codziennej komunikacji jest tą funkcją podstawową, ale nie możemy zapominać o tym, że ten most ma otwierać drogę do drogi szybkiego ruchu S74. Warto było przeznaczyć ponad 300 mln zł na tę inwestycję - mówił Rafał Weber, poseł i były wiceminister infrastruktury.