Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Przetarg na remont drogi krajowej Zagórz – Lesko

Opublikowano: 2024-11-12 16:06:58, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

BIESZCZADY.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze dla rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie. Długość odcinka to ok. 4,9 km. Termin składania ofert mija 19 grudnia br.

 

Zakres zadania

 

Przetarg swoim zakresem obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz

materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).

 

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu sanockiego i leskiego w ciągu DK84 pomiędzy miejscowościami Zagórz i Lesko. W ramach rozbudowy nawierzchnia konstrukcji

drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok

postojowych.

 

Przyszły wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić w opracowywanej dokumentacji co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84:

– wariant I: przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych),

– wariant II: w tym wariancie analizowana będzie możliwość poprowadzenia części drogi po nowym śladzie, tj. złagodzenie łuków i serpentyn, na odcinku o dł. ponad 3 km (od ok. 7+390 do km ok. 10+661).

 

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności na rozbudowywanym odcinku drogi.

 

Cel inwestycji

 

Droga krajowa nr 84 stanowi bezpośredni szlak komunikacyjny z zachodniej części województwa podkarpackiego do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku. Istotne jest

więc zwiększenie nośności drogi tak, aby finalnie umożliwiała ruch pojazdów ciężarowych o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.

 

Średni dobowy ruch roczny wg GPR z 2020/2021 r. na drodze krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wynosił ponad 10 tys. pojazdów na dobę. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu (wg GPR 2015 roku na odcinku Zagórz - Lesko średni dobowy ruch roczny wynosił około 8 tys. pojazdów na dobę) oraz znaczną degradację eksploatowanej drogi, wymaga ona przebudowy.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij