Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Wybierz studia w WSPiA

Dwóch chętnych na remont budynku stacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie

Opublikowano: 2024-10-08 14:22:06, przez: admin, w kategorii: Region

GMINA CISNA. Obaj oferenci trafili z cenami i zmieścili się z wyceną ofert w założonym limicie kosztów - 950 000 zł.

Wizualizacja Bieszczadzka Kolejka Leśna

Wizualizacja Bieszczadzka Kolejka Leśna

 

Przedsięwzięcie realizuje Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie w gminie Cisna. Sfinansowane zostanie dzięki dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

 

Nieco niższą cenę zaproponowała hoczewska spółka Darjan - 945 810 zł. Z kolei Zakład Budowlano-Konserwatorski ”Arkady” z Jarosławia wycenił ofertę na 949 000 zł.

 

Zamówienie dotyczy „robót budowlanych i konserwacyjnych drewnianego budynku stacyjnego Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Majdanie”.

 

Zakres planowanych prac obejmuje m.in. wymianę: więźby dachowej i pokrycia dachu dachówką ceramiczną, stropu drewnianego, podłóg wraz z izolacjami przeciwwilgociową i termiczną oraz stolarki okiennej i drzwiowej. Obiekt otrzymać ma również wszystkie nowe instalacje - od elektrycznej po gazową.

 

W budynku gruntownie wyremontowane mają zostać elewacje oraz rampa. Plus zostanie on odwodniony.

 

Wszystkie zaplanowane prace miałyby się skończyć w grudniu 2025 r.

 

Warto też przypomnieć, że w czerwcu podpisana została umowa na dofinansowanie realizacji modernizacji infrastruktury Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, w ramach Programu Interreg NEXT Polska-Ukraina 2021-2027. Wartość dofinansowania wyniesie ok. 15 mln zł.

 

Po polskiej stronie - w ramach projektu powstać ma centrum obsługi turystów, które będzie jednocześnie miejscem organizacji wydarzeń kulturalnych, wystaw, koncertów. Do tego kładka leśna, o długości 400 metrów, której częścią będzie platforma widokowa usytuowana w koronach drzew ponad stacją kolejki. W planach jest również zakup 26 drezyn rowerowych, które będą jeździły po torach Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (wyremontowane mają zostać tory od Cisnej do Dołżycy).

 

Z kolei po stronie ukraińskiej główną inwestycją będzie budowa innowacyjnej infrastruktury historycznego Dworca Vyhody i okolic. Powstaną m.in. muzeum dziedzictwa kolejowego Vyhody oraz trasy spacerowe i rowerowe na zabytkowym szlaku kolejowym.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij