Startują przygotowania do trzeciej edycji Carpathian Startup Fest (CSF)
PODKARPACKIE. Organizatorem wydarzenia są Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego oraz Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny „Aeropolis”.
Konferencja prasowa na temat CSF 2023
Co prawda wielki, dwudniowy finał Carpathian Startup Fest odbędzie się 15-16 czerwca, ale zanim do niego dojdzie, to przed organizatorami i potencjalnymi uczestnikami jeszcze długa droga. Na pewno ważne jest to, że rozpoczęło się już przyjmowanie zgłoszeń projektów startupów. Potrwa do 30 kwietnia. Potem nastąpi etap ich oceny. Finaliści powinni być znani już 11 maja. Kilkanaście dni później organizatorzy CSF zaproszą ich na specjalne warsztaty, które odbędą się w w PPN-T „Aeropolis” (27 i 28 maja). Poprowadzi je Piotr Bucki, specjalista od komunikacji i prezentacji inwestorskich. Jego rady powinny pomóc uczestnikom CSF w jak najlepszym przygotowaniu swoich prezentacji (te również będą bowiem oceniane podczas finału wydarzenia).
Projekty, jakie mogą zgłaszać potencjalni uczestnicy, będą podzielone na trzy kategorie: I - Idea Challange - najlepszy pomysł biznesowy – projekty seed i te na wczesnym etapie; II - startup projekty – zgłaszane przez przedsiębiorstwa znajdujące się w fazie inkubacji, tworzenia MVP lub pierwszej sprzedaży produktu/usługi (przychody projektowe nie przekroczyły 200 tys. zł); III - projekty scaleup - zgłaszane przez przedsiębiorstwa prowadzące już sprzedaż produktów/usług, których przychody projektowe przekroczyły 200 tys. zł.
Ostatecznie w finałowej rozgrywce będzie można wysłuchać prezentacji: 6 finalistów w kategorii Idea Challange, 8 w kategorii projektów startup oraz 6 w kategorii projektów scaleup. Pula nagród w tegorocznej edycji CSF wynosi aż 100 tys. zł. Jeden z uczestników finału będzie też mógł liczyć na „dziką kartę” uprawniającą do udziału w siódmej edycji mentoringowego programu InCredibiles, stworzonego przez Sebastiana Kulczyka.
Przypomnijmy, Carpathian Startup Fest jest największą w regionie imprezą umożliwiającą startującym na rynku przedsiębiorcom prezentację swoich biznesowych pomysłów (głównie z branży nowych technologii), a także ich kontakt z potencjalnymi inwestorami. W tym roku organizatorzy szczególnie liczą tu na udział prywatnych funduszy inwestycyjnych. Kontakty te ma umożliwić specjalnie przygotowana platforma cyfrowa (jej podstawowa wersja już została aktywowana - z czasem będą dodawane kolejne funkcje). Do pomocy w organizacji trzeciej edycji CSF zaproszono też niektórych finalistów poprzednich edycji wydarzenia, m.in. Michała Rokosza, czy Michała Ratajczaka. To z kolei zaowocowało wprowadzeniem pewnych zmian od strony organizacyjnej - np. nowe formaty pewnych punktów programu i wydarzeń towarzyszących.
Jak mówi Dawid Adamski, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży RARR, z edycji na edycję wydarzenie zyskuje coraz większe znaczenie oraz przyciąga coraz więcej chętnych. Ta ostatnia przyciągnęła blisko 300 aplikacji z całej Polski oraz sporą liczbę z Ukrainy. Dawid Adamski nie ukrywa, że w tym roku organizatorzy CSF chcieliby rozszerzyć jej zasięg na cały obszar karpacki. Próbują więc przyciągnąć potencjalnych uczestników z Czech, Rumunii, Słowacji, Serbii i Słowenii.
.