Trzy oferty na trzy elektrobusy dla Krosna
KROSNO. Miasto zarezerwowało na ich zakup 8 725 005 zł. Jedna z ofert cenowo mieści się w tej kwocie.
Fot. ARP E-Vehicles
Firma „ARP E-Vehicles” z Solca Kujawskiego wyceniła swoją ofertę na 7 745 310 zł. Solaris Bus&Coach za realizację zamówienia zażyczyła już sobie 9 151 200 zł, zaś Autosan (ale oferta złożona jest już przez Hutę Stalowa Wola, która niedawno przejęła sanocką wytwórnię) na 9 251 233 zł.
Rozpoczęła się analiza formalna złożonych ofert.
Jeszcze w sierpniu miasto podpisało umowę na dofinansowanie zakupu z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W sumie pozyskać ma ponad 5 mln zł dotacji oraz blisko 2,5 mln pożyczki. Inwestycja będzie realizowana w ramach programu NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny”. Ogólny koszt projektu - według założeń - miałby się zamknąć w łącznej kwocie 9 285 046 zł (obejmuje on także przeszkolenie 14 osób: 7 kierowców i 7 mechaników).
Krosno chce kupić 3 autobusy elektryczne o długości od 9 do 10,5 m, o mocy silnika 160 kW. Pojazdy mają mieścić minimum 56 pasażerów, z czego co najmniej 23 na miejscach siedzących. Będą to pojazdy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w systemy informatyczne, obsługujące m.in. kasowniki, ekrany LED i LCD, monitoring wizyjny, bezprzewodowy internet.
Elektrobusy miałyby się pojawić w Krośnie w marcu 2024 r.
Dofinansowanie z NFOŚiGW dotyczy oczywiście także zakupu niezbędnej do obsługi elektrobusów całej infrastruktury, w tym stacji ładowania oraz ładowarki przenośnej. Tu miasto prowadzi odrębne postępowanie przetargowe.