Dwie oferty na kolejne elektrobusy dla Rzeszowa
RZESZÓW. Miasto chyba jednak będzie miało kłopot z wyborem oferty. Ta tańsza jest droższa od oczekiwanej ceny zakupu o kilka milionów złotych.
Miasto chce kupić sześć fabrycznie nowych, niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów elektrycznych o długości od 8 do 9,50 m.
Miasto szacowało koszt zakupu na 16 460 999 zł, tymczasem tańsza z ofert, firmy Solaris Bus&Coach, wyceniona jest na 20 661 786 zł. Drugi oferent, firma ARP E-Vehicles (założona jako Rafako Ebus), jest jeszcze droższy - 21 033 000 zł.
Oferowane autobusy mają być objęte co najmniej 60 miesięczną gwarancją całopojazdową, a konstrukcja autobusów i zastosowane rozwiązania powinny zapewniać co najmniej 15 letnią ich eksploatację (przy założeniu średniego rocznego przebiegu na poziomie 60 tys. km).
Autobusy muszą być w pełni wyposażone w „zestawy elektroniki pokładowej w tym biletomat mobilny, niezbędne do poprawnej pracy przewozowej i kompatybilne z istniejącym w Rzeszowie systemem ITS”.
Dodatkowo miasto zamawia „dwa komplety testerów i/lub komputerów przenośnych” z zainstalowanymi programami warsztatowymi, niezbędnymi interfejsami i okablowaniem dla diagnostyki całopojazdowej. I wreszcie, zamówienie obejmuje także dostawę „sześciu ładowarek stacjonarnych o mocy wyjściowej pojedynczej ładowarki min. 60 kW” oraz modernizację stacji trafo w bazie przy ul. Lubelskiej.
Dostawa pojazdów i realizacja pozostałych części zamówienia powinna nastąpić po 182 dniach.