Pierwszych pięć przegubowych autosanów wyjechało na ulice Warszawy
SANOK. WARSZAWA. Docelowo ma ich być aż 90. Kolejne dostawy mają się odbywać, po kilka autobusów co miesiąc, do stycznia przyszłego roku.
Fot. autosan.pl
Pierwszy testowy przegubowy Autosan trafił do MZK Warszawa już miesiąc temu. Został jeszcze sprawdzony przez specjalistów przewoźnika. A ponieważ nie było co do niego żadnych zastrzeżeń, w lipcu rozpoczęły się regularne dostawy. Wszystkie mają trafić do zajezdni „Ostrobramska”, gdzie jak informuje MZK, istnieje już odpowiednia infrastruktura do zasilania autobusów skroplonym gazem.
Kontrakt na dostawę do Warszawy 90 gazowych przegubowców sanocka fabryka podpisała jeszcze we wrześniu 2020 r. W przetargu Autosan pokonał Solarisa. Wartość całego kontraktu jest nie byle jaka. Chodzi bowiem o kwotę 165,7 mln zł.
Przegubowce mają 18 m długości. Każdy z nich może przewieźć nawet 120 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących. Autosan zaoferował pojazdy zbudowane na bazie dokumentacji technicznej przegubowego autobusu marki Solbus.
Autosany Sancity 18 mają zastąpić w stolicy ostatnie użytkowane autobusy, które nie mają klimatyzacji i monitoringu.
Fot. MZK Warszawa