Firmy chcą sprawdzać partnerów biznesowych
Większość małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje chęć skorzystania z raportów dotyczących wiarygodności przedsiębiorstw.
25 procent biznesmenów kupuje raporty, by sprawdzić konkurencję, a 30 procent w ramach poszukiwania kierunków rozwoju firmy - - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród polskich firm przez agencję marketingową IMAS International dla Krajowego Rejestru Długów.. Wiedzę z raportów wykorzystują w swoich kontaktach biznesowych najczęściej działy sprzedaży, właściciele firm i specjaliści do spraw marketingu.
Jak top zrobić? Najlepiej skorzystać z którejś z usług firm zajmującej się rejestracją długów. Na stronie internetowej Krajowego Rejestru Długów (www.krd.pl), w zakładce dla Biznesu, jest wyszukiwarka, w której gdzie po wpisaniu nazwy firmy, NIP-u czy nazwiska właściciela, pojawią się informacje o przedsiębiorstwie. Firmy mogą sprawdzić, czy potencjalny klient zalega z płatnościami, jaka kwota kredytu kupieckiego jest firmie proponowana, oraz czy wystąpiły opóźnienia w realizacji zobowiązań płatniczych.
Jak wynika z danych agencji marketingowej IMAS International, co dziesiąta firma z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w ostatnim roku kupowała 10 raportów, wydając na nie ok. 500 złotych. 70 procent przedsiębiorców, którzy do tej pory nie sięgali po raporty, przyznało, że raporty o firmach mogą być bardzo przydatne.
- Obserwujemy wzrost zainteresowania przedsiębiorców informacjami o kontrahentach - mówi wiceprezes zarządu KRD BIG SA Jakub Kostecki.
Z raportu wywiadowni gospodarczej przedsiębiorcy dowiedzą się m.in.: czy interesująca ich firma jest notowana w rejestrze jako dłużnik, a jeśli tak, to kto jest wierzycielem, jaka jest kwota długu, kiedy powstał i z czego wynika, a także jaka jest kondycja finansowa (w tym sugerowany maksymalny kredyt kupiecki), jakie są opóźnieniach w płatnościach oraz historię zatrudnienia.
kar