Kto zaprojektuje nowy układ komunikacyjny w rejonie ul. Bałtyckiej w Rzeszowie?
RZESZÓW. Do przetargu stanęła tylko jedna firma projektowa. Do tego z ceną oferty znacznie przekraczającą szacunki miasta.
Fot. Pixabay/CC0
A miasto w przypadku tego zamówienia liczyło się z wydatkiem 379 103 zł. Niestety, oferta jaką założyła firma Projekt-Consulting z Głogowa Młp., wyceniona jest na 681 543 zł (ale już z opcją na autorski nadzór nad późniejszą realizacją inwestycji).
Samo zamówienie nosi co prawda nazwę „Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę drogi KDZ od ul. Olbrachta do drogi 2 KDD na przedłużeniu ul. Bałtyckiej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi z uzyskaniem decyzji o ZRID, pełnieniem (na prawach opcji) nadzoru autorskiego nad robotami w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Budowa drogi KDZ od ul. Lwowskiej do drogi 2KDD na przedłużeniu ul. Bałtyckiej”, ale jego zakres jest dużo większy. Dotyczy właściwie zaprojektowania całego układu komunikacyjnego w tym rejonie miasta.
Jak informuje w dokumentacji przetargowej Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie: „brak podziału na części wynika z faktu, iż przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie branże projektowe i istnieje potrzeba skoordynowania działań wykonawców wszystkich branż realizujących poszczególne części zamówienia. Podział zamówienia na części zagroziłby właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia. Ponadto zamówienia jest częścią większego zamówienia realizowanego przez MZD w Rzeszowie w 2022 roku”.
Obecnie w tym rejonie „jest bezpośredniego połączenia komunikacyjnego Szkoły Podstawowej Zakonu Pijarów i powstającej w pobliżu zabudowy mieszkaniowej z ul. Lwowską. Ruch ten odbywa się poprzez istniejącą ul. Bałtycką. Nie ma też bezpośredniego połączenia pomiędzy wschodnią częścią ul. Olbrachta a ul. Marcina Filipa czy ul. Bałtycką. Poza tym mieszkańcy, aby pojechać ze wschodniej części ul. Olbrachta w kierunku Łańcuta muszą przejechać cały odcinek ul. Olbrachta (ok. 2 km) do ul. Lwowskiej i ul. Lwowską”.
Zakres opracowania projektowego dotyczy w sumie budowy lub przebudowy blisko 2,6 km dróg. Późniejsze roboty drogowe dotyczyć mają m.in.: budowy drogi powiatowej od ul. Olbrachta do drogi na przedłużeniu ul. Bałtyckiej (na długości ok. 1494 m); budowie skrzyżowania drogi KDZ z ul. Lwowską w formie ronda lub skrzyżowania skanalizowanego z sygnalizacją świetlną; rozbudowie ul. Lwowskiej (w niezbędnym zakresie) wynikającym z budowy skrzyżowania; budowie kilku innych skrzyżowań w tym ul. Olbrachta z drogą KDZ oraz drogi KDZ z ul. Marcina Filipa; budowie zawrotki na drodze KDZ.
Wykonawca dokumentacji będzie zresztą musiał wykonać kilka koncepcyjnych projektów m.in. przyszłego przedłużenia niektórych dróg i ich skrzyżowań.
Do tego oczywiście projekt ma uwzględniać również wszystkie inne zadania wiążące się z rozbudową układu komunikacyjnego: kanały techniczne, kanalizacja, oświetlenie, przejścia drogowe, konieczne rozbiórki obiektów, itd.
Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma mieć 17 miesięcy.