Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Biznes z użyciem smartfonu

Opublikowano: 2013-06-22 19:37:52, przez: admin, w kategorii: Biznes

Smartfony i technologie mobilne podbijają polski rynek. Według raportu Generation Mobile 2012, aż 84% menedżerów i kierowników używa smartfonów. Coraz więcej firm staje się coraz bardziej mobilnymi. To dobrze czy źle?

Biznes z użyciem smartfonu

 

Na rynku nie brakuje aplikacji na smartfony. Osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny zwrócić szczególną uwagę na aplikacje biznesowe – czyli takie, które mówiąc w skrócie mają pomóc im w prowadzeniu biznesu. A czy mogą jednocześnie zaszkodzić?

Coraz więcej pracowników nie pracuje w systemie 8-16, ale działa zadaniowo, elastycznie dzieląc czas między rożne obowiązki. Pracujemy dłużej i więcej niż kiedyś. Stąd potrzeba wdrożenia nowych rozwiązań, które pozwolą uczestniczyć w życiu zawodowym nie tylko podczas przebywania w biurze. Dotyczy to zwłaszcza pracowników, którzy udają się w częste delegacje i muszą jednocześnie pozostać w stałym kontakcie z siedzibą firmy.

– Korzystanie z aplikacji mobilnych umożliwia zarządzanie biznesem praktycznie niezależnie od miejsca w którym się znajdujemy – wyjaśnia Dariusz Jarczyński, dyrektor operacyjny PrimeSoft Polska, firmy IT. – Oczywiście, należy zatroszczyć się o to, by pracownicy potrafili z danej aplikacji korzystać i znali korzyści płynące z jej używania.

Smartfony z jednej strony pomogą zatrudnionym spełniać swoje zawodowe powinności, z drugiej – zawsze istnieje ryzyko, że jeszcze bardziej zaburzą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. To kolejne wyzwanie, któremu pracownicy będą musieli stawić czoła. Na pewno przyda im się także silna wola – na smartfonie czekają także stricte rozrywkowe aplikacje, klasyczne pożeracze czasu, które kuszą aby porzucić dla nich obowiązki.

Nie można zapomnieć też, że sama mobilność biznesu nie jest złotym kluczem otwierającym drzwi do  sukcesu. To narzędzie, które trzeba umieć wykorzystać i jeszcze odpowiednio wdrożyć w strategię przedsiębiorstwa.

– Tylko umiejętne korzystanie z aplikacji umożliwi nam czerpanie profitów z „mobilności” – mówi Dawid Fabiś, dyrektor zarządzający Neptis S.A., operatora aplikacji mobilnych – Trzeba wiedzieć, czego potrzebujemy i jakie koszty jesteśmy gotowi ponieść aby daną aplikację nabyć.

Dobranie zestawu aplikacji pasujących do konkretnego biznesu nie zawsze jest to łatwe i wymaga dokładnej analizy zarówno sytuacji przedsiębiorstwa jak i otoczenia w którym ono działa. Ostatecznie nawet najlepsza aplikacja nie wymyśli za nas kreatywnego sposobu na rozwiązanie problemów.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij