Hispano-Suiza będzie produkować Leap-X dla Airbusa i Boeinga
SĘDZISZÓW MAŁOPOLSKI. Atrakcyjne zlecenia także dla podkarpackiej firmy lotniczej.
Fot. Hispano-Suiza
Francuski koncern Safran od kilku lat pracował nad nową generacją silników dla odrzutowców – Leap-X. Dwa lata temu prezes Hispano-Suiza Ryszard Łęgiewicz zapowiadał, że polski oddział firmy będzie brał udział w tej produkcji, jako producent przekładni. Kilka dni temu potwierdził tę informację.
Nowy silnik, roboczo w pracach koncepcyjnych nazywany był Leap-X. Teraz już wiadomo, że będzie nazywał się Leap A i Leap B. Będą to następcy najbardziej popularnych obecnie silników lotniczych CFM 56.
Leap A montowane będą w Airbusie Neo, zaś Leap B w Boeingach 737 Max. Przy czym Hispano-Suiza będzie mieć wyłączność na produkcję dla Boeinga. Natomiast dla Airbusa będzie dostarczał będzie 65 proc. zapotrzebowania.
- Prace przygotowawcze trwają w naszej firmie od roku, w połowie 2014 roku będziemy gotowi - zapowiada Ryszard Łęgiewicz. - W 2015 roku rozpoczniemy montaż prototypów, po czym będziemy dostarczać już produkcję seryjną.
Ryszard Łęgiewicz dodaje, że cały Hispano Suiza produkuje elementy dla CFM 56, jest to 1500 rocznie modułów przekładni napędów agregatów. Całkowita zmiana produkcji na rodzinę Leap nastąpić ma w latach 2016/2017.
ac