Rewitalizacja linii kolejowej nr 79 Padew - Wola Baranowska. Wykonawca wyłoniony
PODKARPACKIE. Inwestycję zaprojektuje i zrealizuje Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
Fot. plk-sa.pl (ilustracyjne)
Przedsięwzięcie realizowane będzie w związku z pracami dotyczącymi rozbudowy terminala LHS w Woli Baranowskiej i w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.
„Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie prac budowlanych związanych z rewitalizacją linii kolejowej nr 79 Padew - Wola Baranowska. Początek opracowania znajduje się w km 0,211 na stacji Padew (styk rozjazdu nr 4), a koniec w km 4,972”.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie zakresu torowego, inżynieryjnego i automatyki kolejowej (srk).
Zakres planowanych robót, m.in.: „wykonanie robót: kompleksową wymianę nawierzchni od km 0,211 od stacji Padew Narodowa (styk rozjazdu nr 4) do km 4,630 z nowym kozłem oporowym; likwidację toru od km 4,630 do 4,972 wraz z zabudową nowego kozła oporowego; likwidację rozjazdów nr 200, 220; wymianę rozjazdów nr 201, 215, 216, 238; wymianę urządzeń srk związanych z wymianą nawierzchni torowej; odbudowę rowów ziemnych i koryt żelbetowych (…); przebudowę przejazdów kolejowo - drogowych w km 0,281; 1,641 i 3,284; likwidację przejazdów kolejowo - drogowych w km 4,650 i 4,690; remont przepustów w km 1,668 i 3,338; remont mostu w km 2,324”.
Za realizację zamówienia spółka PKP PLK zapłaci 19 199 999 zł. Krakowska firma pokonała w przetargu pięciu konkurentów.