Rzeszowski startup Revas w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe
Już po raz 21. firma Deloitte ogłosiła wyniki międzynarodowego rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, czyli publikowanej corocznie listy 50. najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej.
Zespół firmy Revas
Do tegorocznej edycji zgłosiło się aż 450 firm, dla porównania rok temu było to o 150 mniej. To pokazuje najlepiej, jak środkowoeuropejskie firmy technologiczne stają się silne, konkurencyjne i jak szybko rosną. Jak można było się spodziewać, katalizatorem tak dynamicznego wzrostu dla wielu z nich była pandemia, która wymusiła na niemal każdej branży inwestycję w technologię w znacznie większym stopniu niż to było wcześniej – mówi Agnieszka Zielińska, partner w Dziale Doradztwa Finansowego, lider Programu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.
W bieżącej edycji rankingu, wśród 16 firm z Polski znalazł się również startup Revas z Rzeszowa, firma założona przez grupę naukowców z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Revas tworzy oprogramowanie edukacyjne Branżowe Symulacje Biznesowe. Oprogramowanie wykorzystywane w szkołach i uczelniach pozwala na zakładanie wirtualnych przedsiębiorstw przez uczniów lub studentów i zarządzanie nimi na bezpiecznym, wirtualnym rynku. W firmach zaś, oprogramowanie wykorzystywane jest do szkolenia umiejętności menedżerskich oraz teambuildingu.
- Nie chcemy, żeby w szkołach czy na uczelniach „uczono o biznesie”ale żeby „uczono biznesu” – mówi Wojciech Pitura, prezes Revas.
W ramach pojedynczej grupy/klasy tworzony jest wirtualny rynek, na którym użytkownicy, podzieleni na zespoły, rywalizują ze sobą o klientów. Dbają o to, by osiągnąć jak najlepsze wyniki finansowe, ale także muszą pamiętać o zadowoleniu pracowników, klientów czy rozwoju firmy. Na podstawie autorskich algorytmów wykorzystujących sztuczną inteligencję symulowany jest rynek, który daje graczom możliwość rozwijania przedsiębiorczego sposobu myślenia.
Użytkownicy symulacji mają możliwość podejmowania realistycznych decyzji biznesowych takich jak zatrudnianie pracowników, ustalanie wynagrodzeń, zakup sprzętu, ustalanie wydatków na marketing czy określanie cen swoich usług lub produktów.
- Branżowe Symulacje Biznesowe sprzedawane są dzisiaj do szkół i uczelni w Polsce i za granicą m.in. w USA, Republiki Południowej Afryki, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Australii, Francji, Danii, Czechach czy do Niemiec – informuje Elżbieta Szczepaniak, wiceprezes Revas. - Wprowadziliśmy także usługi szkoleniowe z wykorzystaniem symulacji, które skierowane są do biznesu, a klientami zostali już m.in. ING Bank Śląski, Credit Agricole czy DB Schenker.