Jak będzie wyglądał most kolejowy w Przemyślu po remoncie?
PRZEMYŚL.
Most kolejowy im. T. Porembalskiego. Fot. Wikimedia Commons CC0 Аимаина хикари
W ubiegłym tygodniu odbyło się kolejne spotkanie on-line w sprawie budowy i przebudowy mostu kolejowego w Przemyślu, wraz z przebudową układu drogowego. To jedna z największych inwestycji w mieście.
Udział wzięli PKP Polskie Linie Kolejowe czyli inwestor, wykonawcą, a także jednostki i spółki miejskimi.
- Powoli udaje się wypracować wspólne stanowisko wszystkich stron, a co za tym idzie na chwilę obecną termin rozpoczęcia i zakończenia prac nie wydaje się być zagrożony – poinformował po spotkaniu Wojciech Bakun, prezydent Przemyśla.
Prezydent dodaje, że projektantom udało się wypracować rozwiązanie pozwalające na uzyskanie skrajni 4,6 m pod mostem kolejowym. Oznacza to, że po budowie nowego mostu (i rozsunięciu przęseł obecnego) z mostu zniknie znak ograniczenia wysokości pojazdów do 3 m, a pojawi się 4 m, a więc wysokość normatywna.
- Pracujemy i rozmawiamy o kolejnych rozwiązaniach układu drogowego na ulicach Wilsona i Sportowej - dodaje Wojciech Bakun.