Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Co z rozbudową szlaku Green Velo w Bieszczadach?

Opublikowano: 2021-07-08 11:27:52, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Do przetargu ogłoszonego przez Podkarpacki zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie stanął tylko jeden wykonawca.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Do tego zaproponowana przez niego cena przekracza przyjęty przez PZDW limit kosztów - 2 145 400 zł. Jarosławska firma Nadzory i Projektowanie Budownictwa Lądowego Stanisław Salabura chciałaby się podjąć realizacji zadania za 2 444 797 zł.

 

 

Zamówienie PZDW polega na „opracowaniu dokumentacji technicznej i projektowej niezbędnej do rozbudowy sieci turystycznych tras rowerowych na terenie Bieszczad i włączeniu ich do szlaku rowerowego Green Velo”.

 

 

Szczegółowy zakres inwestycji, charakter robót budowlanych, tryb realizacji inwestycji

oraz w przypadku konieczności - nazwa zadania, ma zostać ustalony na etapie opracowania koncepcji projektowej w uzgodnieniu z partnerami: powiatem przemyskim i powiatem bieszczadzkim, gminami; Krasiczyn, Fredropol, Ustrzyki Dolne, Czarna, Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe - Nadleśnictwami: Krasiczyn, Bircza, Ustrzyki Dolne, Bieszczadzkim Parkiem Narodowym, oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

 

Początek rozbudowy trasy rowerowej przewidziano na skrzyżowaniu dróg powiatowych

Nr DP 2087 R i DP 2088R w miejscowości Olszany (w miejscu przebiegu trasy rowerowej Wschodnim Szlakiem Rowerowym Green Velo (na odcinku Przemyśl - Dynów). Docelowy zakres tras rowerowych jest w miejscowości Ustrzyki Górne, na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich 896 i 897. Ponadto w ramach rozbudowy objęte jest połączenie trasy rowerowej Zielony Rower Greenway Karpaty Wschodnie biegnącej przez miejscowość Cisna - Majdan z Wschodnim Szlakiem Rowerowym Green Velo w Ustrzykach Górnych.

 

„Zakres inwestycji obejmuje wykonanie trasy rowerowej na odcinku Olszany-Rokszyce-Brylińce- Koniusza-Gruszowa-Makowa-Rybotycze-Posada Rybotycka-Trójca-Jamna Dolna-Jamna Górna-Kwaszenina-Braniów-Jureczkowa-Liskowate-Krościenko-Stebnik-Bandrów Narodowy-Hoszów,

wraz z 3 sięgaczami Huwniki-Kalwaria Pacławska, Czarna Górna-Michniowiec-Granica Państwa, Ustrzyki Górne-Wołosate”.

 

Wykonanie trasy polegać ma na: „adaptacji istniejących dróg powiatowych, gminnych, do prowadzenia ruchu rowerowego wspólnie z innymi użytkownikami, polegającej na remoncie istniejących dróg, odnowie nawierzchni jezdni, uzupełnieniu poboczy, wprowadzeniu elementów bezpieczeństwa ruchu, oraz zmianie organizacji ruchu; przebudowie istniejących wewnętrznych dróg leśnych, polegającej na wykonaniu nawierzchni bitumicznej wraz z mijankami, wykonaniu poboczy umocnionych kruszywem, ewentualnym wydłużeniu przepustów drogowych, wprowadzeniu elementów bezpieczeństwa ruchu (barier ochronnych, balustrad) oraz zmianie organizacji ruchu, przebudowie lub rozbudowie dróg krajowych i wojewódzkich, polegającej na budowie ścieżek rowerowych lub ścieżek pieszo – rowerowych, budowie lub przebudowie obiektów inżynieryjnych, oraz budowie/przebudowie niezbędnej infrastruktury, budowli i urządzeń budowlanych”.

 

Zakończenie realizacji zadania planowane jest na październik 2022 r.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij