Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Asseco Resovia – klub sportowy partnerem biznesowym

Opublikowano: 2013-04-07 15:16:35, przez: admin, w kategorii: Firmy

RZESZÓW. Kluby sportowe, zwłaszcza z wyższych lig coraz częściej zarządzane są jak firmy.

Klub siatkarski Asseco Resovia słynie w Polsce z zaangażowanych kibiców. Fot. Virtus

Klub siatkarski Asseco Resovia słynie w Polsce z zaangażowanych kibiców. Fot. Virtus

 

W sobotę (6 kwietnia) w rzeszowskim ratuszu odbyła się Forum „Sport-Zdrowie-Pieniądze”. Wśród uczestników był także Bartosz Górski, wiceprezes klubu, który mówił o tym, jak budować wiarygodność biznesową klubu sportowego.

Siatkówka to drugi sport w Polsce, przez kibiców oceniana jest jako czysta, rzetelnie prowadzona, dobrze prezentująca się w mediach.

Stanowimy wzór, jak wciągnąć dyscyplinę organizacyjnie i marketingowo na szczyt – mówił Bartosz Gorski. - Cały czas rosła pozycja sportowa Asseco Resovii. Jesteśmy też stawiani jako wzór kibicowania.

Pozycja Resovii to przede wszystkim rezultat hojności sponsora tytularnego czyli firmy informatycznej Asseco Poland. Ale te pieniądze musza być też dobrze wydane. Jak przypominał wiceszef klubu, sukces sportowy bierze się z wielu rzeczy. Np. w Resovii zawodnicy premiowani są za końcowy sukces, mają pracować tak, by w kwietniu wygrywać kluczowe mecze.

Klub dba też o szkolenie młodzieży. Współpracujemy z metrem warszawa, by zawodnicy mogli wejść do drużyny

Bardzo ważną sprawą są zaangażowani kibice, a z nich rzeszowski klub słynie. I to nie tylko z kilkuset osób w klubie kibica. Jest np. sektor strażaków. Rośnie też liczba kobiet i dzieci i meczach. Fani uczą się zachowań z roku na rok.

- Telewizja lubi białoczerwony tłum, bo żywiołowe widowisko dobrze pokazać - komentuje Bartosz Górski. - Zdobycie biletu na mecz graniczy z cudem tylko, bo tylko 1100 biletów jest w wolnej sprzedaży.

Reszta czyli około 3200 rozchodzi się w formie całorocznych karnetów.

- Budowaliśmy program lojalnościowy dla kibiców – wyjaśnia wiceprezes. - Mają wiele bonifikat u 33 sponsorów, a więc cena karnetu może się zwrócić w ciągu roku zwrócić, jeśli korzysta się w usług sponsorów.

Źródłem dochodów jest także sprzedaż gadżetów. W ub. roku było to ponad 200 tys. zł, kilka lat temu zaledwie kilka tysięcy złotych. Dodatkowe dochody to także bilety vip, których popularność rośnie.

- Orientacja na sponsorów to nasza przewaga konkurencyjna – konkurujemy z klubami sponsowanymi przez spółki skarbu państwa – dodaje Górski. - Stworzyliśmy portal prezentujący potencjał biznesowy klubu. Każdemu sponsorowi chcemy przynieść korzyść biznesową. Dla każdego sponsora dopasujemy ofertę. To dowód naszej skuteczności. 90 proc. sponsorow przedłuża umowy, wyłączność branżowa

Jakie są korzyści? 4,3 tys. kibiców przychodzi na mecze, 300 tys. ludzi ogląda transmisje, 20 tys. subskrybuje wiadomości o klubie.

Np. gdyby tytularny sponsor czyli Asseco Poland chciał zamówić podobny czas w tradycyjnych reklamach telewizyjnych, musiałby wydać 7 razy więcej.

Rozmawiają z nami firmy o skali globalnej jak japoński Nikon czy producent kosmetyków Inglot. - Mieliśmy przypadek, że jedna z firm chciała nas sponsorować, by nawiązać współpracę z innym sponsorem – mówił Bartosz Gorski. - A nasz plan rozwoju – chcemy by karnet był wartością dodaną, więcej rabatów, sprzedaż grupowa między sponsorami.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij