Tylko jedna oferta na budowę pumptracka przy ul. Starzyńskiego
RZESZÓW. Miasto oszacowało koszt inwestycji na 200 tys. zł. Jeśli będzie chciało rozstrzygnąć przetarg za pierwszym razem, będzie musiało trochę dopłacić.
Fot. Pixabay/CC0
Na postępowanie skusiła się jedynie poznańska firma BT Projekt. Zaoferowała ona jednak cenę przekraczająca przyjęty limit i wyceniła swoją ofertę na 232 470 zł.
Pumptrack przy ul. Starzyńskiego ma powstać w pół roku od podpisania umowy z wykonawcą. Będzie to obiekt dedykowany nie tylko rowerzystom, ale także deskorolkarzom, rolkarzom czy osobom na hulajnogach.
Dostęp do obiektu będzie „pieszy i rowerowy, wraz z możliwością dojazdu samochodami z ulicy Kapitana Edwarda Brydaka lub ulicy Stefana Starzyńskiego”. Pumptrack powstanie w miejscu częściowo rozebranego asfaltowego boiska.
Tor będzie się składał „z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopek” ułożonych w takiej kolejności, by możliwe było rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez pedałowania. Przeszkody toru wraz z zakrętami tworzą zamkniętą pętlę po której można jeździć w obu kierunkach. Dla maksymalnego wykorzystania terenu projektuje się liczne odnogi i alternatywne linie przejazdu (...) Wszystkie przeszkody (garby, przeszkody złożone) muszą być wyprofilowane w taki sposób, aby umożliwiały płynną jazdę. Niedopuszczalne jest wyprofilowanie przeszkód wymuszających „nerwową jazdę” tzn. zbyt ostrych o szpiczastych kształtach”.
Tor będzie miał 88 m długości. Jego całkowita powierzchnia wyniesie 513 m2. Szerokość toru jezdnego to 170 cm. „Ilość zakrętów profilowanych: min. 4 szt., promień zakrętów: min. 380 cm”.
W Rzeszowie powstanie również drugi tego typu obiekt - na Bulwarach. Trwają już prace projektowe. Będzie to obiekt dużo większy niż ten przy ul. Starzyńskiego i przewidziano na nim dwa tory, plus infrastrukturę towarzyszącą. Szacunkowy koszt jego budowy to 1 mln zł.