Sześć ofert na przebudowę Przeworskiej Kolei Dojazdowej
POWIAT PRZEWORSKI. Na realizacje projektu starostwo w Przeworsku zarezerwowało 24 536 279 zł. Powinno wystarczyć...
Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Rewitalizacja kolei dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy - Dynów”. To jedno (i główne) z dwóch przedsięwzięć zaplanowanych do wykonania w ramach tego projektu. Drugie dotyczy odbudowy zniszczonej ubiegłoroczną powodzią infrastruktury wąskotorówki, przebiegającej przez kilka gmin. To postępowanie także jest w trakcie.
Zakres zamawianych robót głównego zadania obejmuje w szczególności: „demontaż i ponowny montaż nawierzchni torowej wraz z rozjazdami, roboty ziemne tj. profilowanie podtorza. Lokalnie odtworzenie skarp na terenie kolejowym; oczyszczenie i udrożnienie istniejącego systemu odwadniającego; dostawa i zabudowa tłucznia (dolna warstwa tłucznia oraz balastowanie torów); ułożenie nawierzchni torowej na przedmiotowym zakresie z wykorzystaniem szyn staroużytecznych; wymianę dwóch rozjazdów na nowe; przytwierdzenie szyn na obiektach mostowych bezpodsypkowych; ułożenie nawierzchni torowej na obiektach mostowych o nawierzchni podsypkowej; ułożenie odbojnic na obiektach mostowych; montaż 1 kozła oporowego; wypełnienie międzytorzy na stacjach klińcem; wymiana istniejącej nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych z dojazdami”.
Najtańszą ofertę w przetargu, wycenioną na 22 203 960 zł, złożyła firma Swietelsky Rail Polska z Krakowa. Tylko nieco drożej wyceniła swoją ofertę warszawska spółka SARINŻ - 22 930 104 zł. Firma Intop Warszawa zażyczyła już sobie 25 215 000 zł a krakowskie przedsiębiorstwo ZUE - 25 902 720 zł. Ceny dwóch najdroższych ofert przekraczają już kwotę 30 mln zł: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Diag-Most z Warszawy - 30 284 593 zł i Strabag z Pruszkowa 31 645 518 zł.
Kolejka wąskotorowa wraz z towarzyszącymi obiektami, taborem, urządzeniami technicznymi i inżynieryjnymi oraz teren obejmujący pasy po 5 m po obu stronach toru została wpisana do rejestru zabytków województwa przemyskiego, w związku z czym wszelkie działania mogące mieć wpływ na stan zachowania i wygląd zabytku są objęte aktualnymi decyzjami konserwatorskimi.
Starostwo chciałoby, aby inwestycja zakończyła się w połowie marca przyszłego roku.