Jest zapowiadany przetarg na projekt i budowę pumptracka przy ul. Starzyńskiego w Rzeszowie
RZESZÓW. O planach jego budowy miasto poinformowało końcem kwietnia. Szacunkowy koszt inwestycji to 200 tys. zł.
Fot. Pixabay/CC0
Już sama ta kwota daje pewne wyobrażenie o skali przedsięwzięcia. Przy ul. Starzyńskiego powstanie obiekt kilka razy mniejszy niż ten, jaki planowany jest na Bulwarach. Ten ma kosztować nawet 1 mln zł i będzie się składał z dwóch torów: dla dzieci i dla dorosłych. I to właśnie ten obiekt miał powstać jako pierwszy, jednak inwestycję wstrzymują nieco procedury. Pumptrack na Bulwarach ma powstać na terenach zalewowych i konieczne jest uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego.
Tymczasem miasto ogłosiło właśnie przetarg na budowę pumptracka przy ul. Starzyńskiego. Inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Zerknijmy więc do zamieszczonego wraz z ogłoszeniem programu funkcjonalno-użużytkowego planowanego obiektu.
Pumptrack będzie torem asfaltowym, umożliwiającym „korzystanie z obiektu nie tylko rowerzystom, ale także deskorolkarzom, rolkarzom czy osobom na hulajnogach”. Dostęp do obiektu będzie „pieszy i rowerowy, wraz z możliwością dojazdu samochodami z ulicy Kapitana Edwarda Brydaka lub ulicy Stefana Starzyńskiego”. Pumptrack powstanie w miejscu częściowo rozebranego asfaltowego boiska.
Będzie się składał „z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopek” ułożonych w takiej kolejności, by możliwe było rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez pedałowania. Przeszkody toru wraz z zakrętami tworzą zamkniętą pętlę po której można jeździć w obu kierunkach. Dla maksymalnego wykorzystania terenu projektuje się liczne odnogi i alternatywne linie przejazdu (...) Wszystkie przeszkody (garby, przeszkody złożone) muszą być wyprofilowane w taki sposób, aby umożliwiały płynną jazdę. Niedopuszczalne jest wyprofilowanie przeszkód wymuszających „nerwową jazdę” tzn. zbyt ostrych o szpiczastych kształtach”.
Tor będzie miał 88 m długości. Jego całkowita powierzchnia wyniesie 513 m2. Szerokość toru jezdnego to 170 cm. „Ilość zakrętów profilowanych: min. 4 szt., promień zakrętów: min. 380 cm”.
Pumptrack przy ul. Starzyńskiego ma powstać w 6 miesięcy. Na razie miasto czeka na oferty. Termin ich składania, to 20 maja.
.