Rzeszowskie starostwo w czasie pandemii koronawirusa
Jednostki Starostwa Powiatowego w Rzeszowie cały czas obsługują interesantów. To efekt wdrożenia w urzędzie rozwiązań, które bezpiecznie i skutecznie pomagają mieszkańcom regionu w załatwieniu swojej sprawy.
- Oczywiste i nieuniknione jest wdrożenie pewnych obostrzeń i ograniczeń w zakresie funkcjonowania naszego urzędu, ale też postaramy się zrobić wszystko, aby te obostrzenia były jak najmniej uciążliwe dla interesantów a równocześnie maksymalnie zapewniały bezpieczeństwo pracowników- Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski,
Na wizytę w urzędzie można umówić się telefonicznie lub poprzez e-mail po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty. Na przykład: Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu (m.in. wydawanie praw jazdy i tablic rejestracyjnych) już od kilku miesięcy działa w systemie elektronicznej rezerwacji wizyt. Takie rozwiązanie zlikwidowało kolejki i w znacznym stopniu zmniejszyło ryzyko zarażenia wirusem.
Starostwo podjęło też decyzję o tym, aby w wydziałach, w których nie ma potrzeby bezpośredniej obsługi klienta, praca była wykonywana zdalnie. Będzie m.in. dodatkowy zakup komputerów do pracy zdalnej dla pracowników starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu rzeszowskiego.
Starostwo wdrożyło standardowe środki bezpieczeństwa typu: wyposażenie pracowników w środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, rękawiczki, środki dezynfekujące). Zamontowano także przegrody oddzielające interesantów od pracowników, dzięki czemu petenci będą bardziej bezpieczni.
Są również pojemniki – wrzutnie na listy, które zlokalizowane są w wiatrołapie przy wejściu do budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie od strony Ogrodów bernardyńskich.