Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki płynnościowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Siedem ofert na budowę wiaduktu lub tunelu w Łańcucie

Opublikowano: 2020-11-09 12:12:48, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT ŁAŃCUCKI. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich szacuje koszt tej inwestycji na ponad 31,8 mln zł.

ot. PKP PLK

ot. PKP PLK

 

Otwarcie ofert w ogłoszonym przetargu nastąpiło 4 listopada. Zamówienie dotyczy: „Budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 Naklik - Leżajsk - Szklary wraz z budową wiaduktu kolejowego w/c linii kolejowej nr 91 Kraków Główny - Medyka oraz budowy/przebudowy niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Łańcut”

Inwestycja będzie realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zakończenie inwestycji planowane jest na marzec 2023 r.

Najniższą cenę zaoferowała firma Intop Tarnobrzeg - 31 961 919 zł. Na kilkaset tysięcy złotych więcej wyceniona jest oferta firmy Budimex z Warszawy - 32 742 103 zł. Trzy kolejne oferty, firm Intop Warszawa, Primost Południe z Będzina i Sarinż z Warszawy, mieszczą się w przedziale od ok. 43,5 mln zł do blisko 47 mln zł. Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB Podbeskidzie zaoferowało cenę 56 191 303 zł a Konsorcjum Swietelsky Rail Polska (Kraków) i Swietelsky AG z Linzu w Austrii aż 80 729 205 zł.

Przypomnijmy - 11 października 2019 r. w Łańcucie został podpisany list intencyjny w sprawie budowy bezkolizyjnego skrzyżowania (tunel lub wiadukt nad torami). Porozumienie podpisali przedstawiciele PKL PKP oraz samorządu wojewódzkiego.

Jednym z kroków otwierających drogę do przyszłej inwestycji było doprowadzenie przez starostwo w Łańcucie do uzyskania w maju tego roku decyzji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na skreślenie z rejestru zabytków części dawnego ogrodu włoskiego (wpisanego do rejestru zabytków decyzją z 1 września 1948 r. oraz jako część zespołu zabytkowego w Łańcucie decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Rzeszowie z 18 października 1969 r.), a więc działek zlokalizowanych na terenie obecnej Fabryki Wódek „Polmos-Łańcut” od strony ul. Kolejowej i ul. Grunwaldzkiej, po których będzie można poprowadzić tę inwestycję.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij