Przetarg na odbiór odpadów Rzeszowie
RZESZÓW. Kilka dni temu Urząd Miasta Rzeszowa ogłosił przetarg na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z miasta Rzeszowa, zarówno z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych.
Fot. Pixabay/CC0
Nowy przetarg na wywóz odpadów z miasta powoduje - jak zwykle - u mieszkańców obawy o ceny. W tej chwili koszt dla zabudowy jednorodzinnej w wysokości 32 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość, dla zabudowy wielolokalowej w wysokości 27 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
- Zmieniliśmy regulamin, staramy się tak zrobić by ceny nie były wyższe, wiele zależy od przetargu - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik Urzędu Miasta. - Być może uda się nawet cenę obniżyć.
Maciej Chłodnicki dodaje, że podwyżka zależy od polityki PGE czyli właściciela spalarni.
Odbiorcą odpadów w tej chwili jest Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Rzeszowie.
W ramach świadczonej usługi wykonawca zobowiązany będzie do:
1) zorganizowania, wyposażenia i obsługi co najmniej dwóch punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK);
2) dwukrotnej w ciągu roku zbiórki odpadów niebezpiecznych w ramach mobilnych punktów zbierania odpadów niebezpiecznych;
3) świadczenia odpłatnych usług dodatkowych w zakresie:
- odbioru odpadów zielonych z nieruchomości w oznaczonych workach,
- załadunku i transportu odpadów do PSZOK-u,
- interwencyjnego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości,
- sprzedaży dodatkowych worków na odpady zbierane selektywnie,
- przyjęcia odpadów zielonych w PSZOK-u,
- przyjęcia odpadów remontowo-budowlanych w PSZOK-u,
- przyjęcia mebli i innych odpadów wielkogabarytowych w PSZOK-u,
- przyjęcie zużytych opon w PSZOK.
4) dostarczenia właścicielowi nieruchomości na czas świadczenia usługi pojemników i worków na odpady zgodnie z zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miasta Rzeszów i informacją uzyskaną od Zamawiającego;
5) prowadzenia edukacji ekologicznej we wszystkich Szkołach Podstawowych na terenie Rzeszowa;
6) Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych zgodnie z przepisami prawa i wymogami szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający szacuje, że w ciągu roku łącznie w ramach zamówienia podstawowego z terenu gminy miasta Rzeszów odebranych i zagospodarowanych zostanie 67 012 ton odpadów komunalnych.
O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą kryteria: 1) cena ofertowa (brutto) – 60 %; 2) aspekt środowiskowy – 20 %; 3) aspekt społeczny – 20 %.