Ostatnie dni kładki przy dworcu w Rzeszowie – będzie demontaż
RZESZÓW.
Nowa organizacja dojść na perony stacji Rzeszów Główny oraz do miasta pozwoli korzystać z pociągów oraz kontynuować budowę. Podróżni od 11 marca skorzystają z dodatkowego tymczasowego przejścia zamiast kładki. Jest dodatkowe oznakowanie stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 205 mln zł, w ramach POIiŚ zwiększają komfort podróżnych i dostępność Rzeszowa Głównego.
Dziś (środa, 11 marca 2020 r.) kładka nad torami koła dworca w Rzeszowie (stacja Rzeszów Główny) będzie zamknięta, a następnie zdemontowana. Prace nie zakłócą podróżnym dostępu do pociągów. Najważniejsze roboty odbędą się nocą, podczas przerwy w ruchu pociągów.
Już gotowe jest dodatkowe, tymczasowe przejście. Będzie ono czynne do zakończenia budowy tunelu.
Zabytkowa kładka nie pójdzie jednak na złom. Trafi w dwa miejsca. Jednym jest rzeka Strug, dopływ Wisłoka na nowo przyłączonych terenach (kiedyś gmina Tyczyn) , gdzie umieszczone zostaną dwa przęsła.
A trzy przęsła trafią nad tory, łącząc ulicę Pułaskiego z Wyspiańskiego (okolice basenów i dworca Rzeszów-Staroniwa). Ma to ułatwić komunikację pieszą w tej części Rzeszowa. Prawdopodobnie nowa kładka gotowa będzie jeszcze w tym roku. Najpierw potrzebne jest jednak pozwolenie na budowę.
Zakończenie prac na stacji Rzeszów Główny planowane jest w drugiej połowie roku. Wówczas podróżni będą korzystać z nowego przejścia podziemnego i trzech nowych peronów z windami i schodami ruchomymi.