Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Modernizacja stacji Rzeszów Główny – zakończenie będzie przed terminem

Opublikowano: 2020-01-31 20:19:26, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. W lutym pasażerowi będą mogli wsiadać na dwóch wyremontowanych, zadaszonych peronach.

Dworzec Rzeszów Główny: powstało zadaszenie peronów. Fot. Adam CyłoBetonowanie od strony ulicy KochanowskiegoPrzejscie podziemne pod peronamiModernizacja stacji Rzeszów Główny – zakończenie będzie przed terminem
Dworzec Rzeszów Główny: powstało zadaszenie peronów. Fot. Adam Cyło

Dworzec Rzeszów Główny: powstało zadaszenie peronów. Fot. Adam Cyło

 

Na stacji Rzeszów Główny są wybudowane dwa większe, wyższe i wygodniejsze do wsiadania do pociągów perony. Są nowe ławki i tablice informacyjne. Perony są w pełni zadaszone. W połowie lutego perony będą dostępne. Do tego czasu specjaliści będą instalować i testować system sterowania ruchem.

W lutym, obok oddanych do użytku dwóch zmodernizowanych peronów, rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Peron nr 3, podobnie jak dwa nowe, będzie powiększony i podwyższony (tzn. podwyższony o 76 cm względem torów, będzie mniej kroków do zrobienia po schodkach przy wsiadaniu do pociągu). Wykonawca (firma Inżynieria) pracować będzie przy rozbudowywanym przejściu podziemnym. Od połowy lutego będzie można się nim przejść do peronu 2, natomiast docelowo połączy ono centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego. PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy.

- Zakończenie przebydowy planowane było na I kwartał 2021 r., ale teraz planujemuy na III kwartał 2020 – mówi Wojciech Waś z PKP PLK. - Projekt idzie nie tyle zgodnie z planem, ale jest przyśpieszony.

Demontaż kładki w marcu, lub początkiem kwietnia, musi być gotowe przejście dla mieszkańców w kierunku Kochanowskiego. Nie będzie się wchodzić na kładkę. Przejście podziemnie gotowe będzie na początku III kwartału. Latem podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego.

Także w połowie lutego na oddanym już przystanku Rzeszów Zachodni przy al. Wyzwolenia, obok pierwszego, czynny będzie także drugi peron. Takie rozwiązanie ułatwi podróże w kierunku zachodnim i północnym - w stronę Lublina i Krakowa. Wkrótce rozpocznie się także kolejny etap przebudowy wiaduktu nad ul. Batorego. Teraz połowa obiektu jest już gotowa do przejazdu pierwszych pociągów.

Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Inwestycję prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij