Rewolucja organizacyjna w stalowowolskim magistracie
STALOWA WOLA. Część wydziałów połączono, inne zostały zlikwidowane.
- Całość zmian jest związana z nowymi wyzwaniami, które stawiam sobie w nowej kadencji. - poinformował Lucjusz Nadbereżny, prezydent miasta. Chodzi m.in. o realizację planów inwestycyjnych.
Nowa organizacja pracy połączona jest także z dużym projektem cyfryzacji Stalowej Woli, co ma usprawnić funkcjonowanie poszczególnych wydziałów, zintegrować usługi i przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami, a jednocześnie udostępnić kilkadziesiąt usług publicznych przez Internet.
I tak - w ramach reorganizacji powstał Wydziału Planowania, Przygotowania Inwestycji i Ochrony Środowiska. W nim zostały skupione wszystkie kompetencje dotyczące ochrony środowiska. Będzie też odpowiedzialny za przygotowanie pełnego procesu inwestycyjnego, który został oddzielony od wdrożenia.
Z kolei wykonaniem inwestycji będzie zajmował się Wydział Realizacji Inwestycji i Transportu. Natomiast dla lepszego zorganizowania oraz nadzoru przebiegu procedur zamówień publicznych został utworzony wyspecjalizowany referat do obsługi przetargów - Referat Zamówień Publicznych.
Od początku stycznia w strukturze Urzędu Miasta pojawił się też nowy wydział zajmujący się przygotowania monitoringu miejskiego - Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Sprawy obywatelskie związane z wydawaniem aktów stanu cywilnego, jak również kwestie meldunkowe, ludnościowe, dowodowe zostały połączone w jeden wydział (Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich). Docelowo planowane jest utworzenia jednego biura obsługi klientów wszystkich spraw obywatelskich.
Zostały wreszcie zlikwidowane obecna Kancelaria Prezydenta Miasta oraz Biuro Inwestora i Promocji Gospodarczej, a powstał Wydział Promocji, Kultury i Sportu łączący kompetencje tych działów.