Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Waldemar Szumny - kandydat na prezydenta Rzeszowa 2024
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Trzy warianty budowy mostu w Jarosławiu

Opublikowano: 2018-09-10 13:45:21, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, JAROSŁAW.

Trzy warianty budowy mostu w Jarosławiu

 

W Rzeszowie odbyło się spotkanie Rady Projektu dotyczące realizacji projektu koncepcyjnego dla zadania pn.: „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Oleszyce – Cieszanów – Bełżec wraz z budową mostu na rzece San oraz budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w m. Jarosław”, czyli dotyczące budowy drugiego mostu na Sanie w Jarosławiu.

 

- Temat drugiego mostu jak widać nie jest „kiełbasą wyborczą”, choć jeszcze niedawno niektórzy zwoływali konferencje tak zatytułowane, i jego budowa nabiera realnych kształtów. Są konkretne propozycje, wyliczenia, harmonogram – mówi starosta jarosławski Tadeusz Chrzan. - Ostatecznie wybór jego usytuowania najlepiej zostawić specjalistom, którzy wiedzą, a nie „im się wydaje”. Tutaj dużą rolę odgrywa optymalny wybór dla ruchu lokalnego, także w związku z nowopowstającymi i rozwijającymi się w szybkim tempie dzielnicami mieszkaniowymi po drugiej stronie Sanu, ale także dla ruchu tranzytowego i najkorzystniejsze skorelowanie go choćby z węzłami autostradowymi.

 

Zostały stworzone trzy podstawowe warianty budowy mostu (wraz z ich niewielkimi podwariantami). Według zaplanowanego harmonogramu, jeden z podstawowych dokumentów, który jest wymagany do rozpoczęcia budowy, ma być gotowy 15 marca 2019 roku.

 

Most powstaje z pieniędzy z rządowego programu Mosty+, zgodnie z obietnicą premiera Morawieckiego. Jego inwestorem będzie samorząd województwa podkarpackiego, we współpracy z miejscowymi samorządami.

 

Z konsultacji z drogowcami, przeprowadzonych przez Starostwo Powiatowe w Jarosławiu, wynika, że najbardziej korzystny teraz, ale także w perspektywie kilkunastu najbliższych lat, jest „wariant 2”, rozpoczynający się na węźle obwodnicy Jarosławia, w okolicach huty szkła.

 

- Ale, jak powiedziałem, niech zdecydują ostatecznie specjaliści – wyjaśnia starosta Chrzan.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij