Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Nowy most w Jarosławiu – trzy koncepcje przebiegu

Opublikowano: 2018-05-23 11:32:20, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

JAROSŁAW. Są wstępne 2 albo 3 koncepcje (jeszcze nie projekty) na lokalizację mostu. Co do ostatecznego wyboru zapewne dopiero zapadną decyzje, a kiedy ruszy inwestycja.

Fot. Urząd Miasta Jarosławia, Ernest K.

Fot. Urząd Miasta Jarosławia, Ernest K.

 

Zobacz Most w Jarosławiu powstanie w ramach programu Mosty Plus

Dwie z koncepcji zakładają budowę mostu się przy łączniku obwodnicy na wysokości huty szkła i biegną odpowiednio w kierunku Sobiecina (drogi powiatowej 1719R Jarosław-Łazy) lub z wylotem przy ul. Sanowej (droga wojewódzka nr 865). Trzecia koncepcja biegnie od ronda w Szówsku w kierunku jarosławskiej obwodnicy na wysokości ul. Okrzei.

Koszty tych wariantów wahają się od ok. 46 mln zł, do ponad 70 mln zł dla ostatniej koncepcji (dane szacunkowe, sprzed 4 lat).

Szczegóły będą jeszcze omawiane.

Kilka miesięcy temu starosta Tadeusz Chrzan przedstawiał w sejmie uzasadnienie konieczności budowy nowego mostu w Jarosławiu.

Most, który teraz jest w Jarosławiu powstał w 1893 roku (125 lat temu). To konstrukcja wybudowana w Bydgoszczy-Fordonie, należącym wtedy do Prus. Kilkukrotnie niszczony podczas działań wojennych. Po II wojnie światowej (dokładniej w 1951 roku) trafił do Jarosławia, w miejsce zniszczonej przez Niemców dotychczasowej przeprawy przez San.

Jedyne mosty w powiecie – w Jarosławiu i Radymnie – dzieli 16 kilometrów. W razie wypadku w północnej części powiatu i „zakorkowanego” mostu w Jarosławiu (co już miało kilkukrotnie miejsce) z 16 kilometrów „robi się” 32 kilometry (zamiast 2 km dzielących szpital od mostu…).

W przypadku utrudnień na obydwu drogach i przeprawach przez San (most w Radymnie zlokalizowany jest na drodze krajowej nr 94, równie uczęszczanej) kolejna przeprawa to most w Ubieszynie – 25 km.

Drogą Jarosław-Szówsko w ciągu doby przejeżdża 18 321 pojazdów. To najwięcej w województwie! Te wartości dorównują drodze wojewódzkiej w Stalowej Woli (18 407) i są większe niż w jednym z gospodarczych centrów Podkarpacia: Wola Mielecka – Mielec (15 498). To trzy największe wartości w województwie podkarpackim na podstawie Średniego Dobowego Ruchu Rocznego (SDRR).

Są to wartości bezwzględne, a należy zachować proporcje pomiędzy wielkością Jarosławia a Stalowej Woli czy Mielca z ich o wiele lepiej rozwiniętą infrastrukturą drogową.

Budowa nowego mostu zapewnić może zrównoważony rozwój terenów do tej pory degradowanych –powiatu jarosławskiego, ale także lubaczowskiego i przemyskiego.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij