Wybierz nazwę dla pociągów PKP Intercity
„Połoniny”, „Magurski”, a może „Łukasiewicz”? Rozpoczyna się trzecia edycja plebiscytu na nazwy pociągów PKP Intercity.
Od 29 sierpnia do 4 września na facebookowym profilu przewoźnika można głosować na przydomki dla 16 składów, które będą kursowały od nowego rozkładu jazdy 2017/18.
Partnerami tegorocznej edycji plebiscytu są wojewodowie. Z urzędów wojewódzkich PKP Intercity otrzymało propozycje nazw, które nawiązują do regionów. Odwołują się one m.in. do historii, dziejów ludzi i wybitnych postaci, kultury czy miejscowych atrakcji turystycznych.
O nazwy ubiega się 16 składów PKP Intercity, a więc tyle ile jest województw w kraju. Dzięki tej inicjatywie, pasażerowie będą mogli podróżować pociągami, których nazwy bezpośrednio kojarzą się z odwiedzanymi przez nich regionami.
Dla województwa podkarpackiego zostały przygotowane trzy propozycje nazw: „Połoniny”, „Magurski” oraz „Łukasiewicz” dla pociągu na trasie z Przemyśla do Warszawy. Dwie pierwsze z nich odnoszą się do walorów przyrodniczych regionu. Zarówno bieszczadzkie połoniny, jak i Magurski Park Narodowy słyną z naturalnej roślinności i niepowtarzalnych krajobrazów wartych zobaczenia. Ostatnia propozycja nawiązuje do ważnej dla regionu postaci Ignacego Łuksiewicza, ojca polskiego przemysłu naftowego. Założył on pierwszą na świecie kopalnię w Bóbrce, w której zaczęto wydobywać i eksploatować ropę.
Plebiscyt rusza 29 sierpnia i potrwa do 4 września. Mechanizm głosowania jest prosty i szybki. Wystarczy odwiedzić profil „PKP Intercity. Pociąg do podróży” na Facebooku i w specjalnie przygotowanych ankietach wybrać jedną z trzech propozycji nazw dla każdego z 16 połączeń.
- Mamy nadzieję, że tegoroczny plebiscyt na nazwy pociągów PKP Intercity, tak jak w poprzednich latach, będzie cieszył się dużym zainteresowaniem podróżnych. W tym roku propozycje nazw nawiązują do tego, czym szczycą się województwa oraz do tych postaci i wydarzeń z dziejów regionów, o których trzeba mówić czy warto przypominać. Chcemy w ten sposób zachęcić naszych pasażerów do odkrywania wyjątkowych miejsc na turystycznej mapie Polski i do pogłębiania wiedzy
o naszym kraju – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.