Przemyśl ma pierwsze rondo turbinowe
PRZEMYŚL. Rondo zostało oddane do użytku we wtorek 11 lipca.
Rondo powstało na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej, Jana III Sobieskiego, Armii Krajowej i Podpułkownika Kazimierza Gurbiela. Jego budowa została sfinansowana przez miasto i PKN Orlen.
Na nowym rondzie dozwolone są wszystkie relacje skrętne. Wjazd na rondo od strony południowo-wschodniej i północno-zachodniej odbywa się dwoma pasami. Z ulicy Jana III Sobieskiego lewy pas służy do jazdy na wprost i skrętu w lewo, prawy pas do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Z ulicy Krakowskiej prawy pas stanowi prawoskręt w ulicę Armii Krajowej, zaś lewy pas przeznaczony jest do jazdy na wprost i skrętu w lewo. Zjazd z ronda w kierunku ulic Krakowskiej i Jana III Sobieskiego wyposażony został w dwa pasy ruchu. Wjazd na rondo od strony ulic Armii Krajowej oraz Kazimierza Gurbiela odbywa się jednym pasem, który jednocześnie obsługuje wszystkie relacje. Zjazd z ronda w kierunku ulic Armii Krajowej i Kazimierza Gurbiela posiada jeden pas ruchu. Wszystkie pasy ruchu na rondzie mają ok. 5. m szerokości.
Ponadto, bezpośrednio przed rondem od strony ulicy Krakowskiej zachowany został istniejący zjazd na stację paliw (o szerokości 5.50 m), a za rondem w stronę ulicy Krakowskiej zaprojektowana została zatoka autobusowa o szerokości 3 m i długości 20 m.