Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Siedem trendów w PR w Polsce. Opinia Adama Łaszyna

Opublikowano: 2017-04-20 11:42:34, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. W Rzeszowie rozpoczął się Kongres Profesjonalistów Public Relations. Uczestniczy w nim około 300 osób.

Adam Łaszyn

Adam Łaszyn

 

Tradycyjnie, pierwszym wystąpienie miał Adam Łaszyn, prezes Alert Media.

- W tym roku będę mówił o najważniejszych trendach, a nie o wydarzeniach. Te trendy zazębiają się.

Ekspert wymienił siedem trendów. Pierwszy zaczął się wcześniej, ale dotyczy wszystkich

7.Co z wiarygodnością głównych mediów.

W ostatnich miesiącach badania pokazują spadek wiarygodności czołowych stacji telewizyjnych i radiowych.

- Długofalowy spadek jest przede wszystkim trwały, a poza tym dość duży – mówił Adam Łaszyn.

6. Content marketing vs. content pr

Adam Łaszyn zauważa, że wciąż warto być w mediach. Rośnie rola „consument self-service”. Branża marketingowa musi sięgać do dłuższych przekazów. Pojawiają się też inicjatywy rynkowe np edukacji w zakresie content marketingu

- Skąd się to bierze? - pytał prelegent? - Jeśli przekaz wymaga więcej niż 39 sekund, to potrzeba narzędzi PR. Przykładem jest reklama lexusa z systemami YFRC DTC, VDIM, 4x4 E-four, które to określenia nic nie mówią konsumentowi, a skłaniają do „pogrzebania”, co to jest. Marketingowcy „czyhają na sza chleb” - żartując ale są obszary pr, które nie mieszczą się w kompetejcjach marketingu. Np sytuacje kryzysowe,

5. A może zastąpią nas boty.

Już odpowiadają na maile w sprawie reklamacji, przypominają o opłacaniu rachunków.

Przyszłość obsługi klienta w internecie to chatboty.

- Raj dla botów social media – ocenia prezes Alert Media. - Miały już wpływ na wybory w Stanach Zjednoczonych. Aż 1/3 tweetów pochodziła od botów, obie strony tego używały. Ale zapewniło to przewagę Trumpowi.

Według Adama Łaszyna, wybory stają się bardziej wyścigiem technologicznym niż ideowym, medialnym czy pr-owym, a nawet marketingowym.

4. Media relations bez relacji

Trump mógł i w trakcie kampanii i na początku prezydentury mieć efektywne media relations bez relacji mógł sobie pozwolić na wojnę z mediami, bo sam był medium wystarczyło tweetowanie, by docierać do odbiorców. To możliwe, bo 44 proc Amerykanów wiadomości czerpie z Facebooka.

3. Moc populizmów.

Zaczęło się w Indiach i Indonezji, dotarło do Europy. Takie działanie wywołuje efekty, tam gdzie przekaz musi być prosty. Przykłady prostych emocji: „chcemy być wielcy”, „co tam fakty, ja swoje wiem”.

2. Flash Moby.

Adam Łaszyn jako przykład podał akcję #czarnyprotest To marzenie każdego pr-owca, szybka odpowiedź. Zdaniem eksperta, w tym jest potencjał do wykorzystania

1. FakeNews

Gdyby nie fałszywe informacje, to nie byłoby Brexitu, Hillary Clinton byłaby prezydentem, a wiarygodność mediów nie spadłaby

- Dajemy się nabrać – przyznawał Adam Łaszyn. - Sam puściłem rzekomy cytat Trumpa, który miał w 1998 powiedzieć, że gdyby chciał kandydować to, jako republikanin, bo to tępy elektorat. To było tak wiarygodne dla mnie.

Prezes Alert Media wyróżnił trzy rodzaje Fake News

- fałsz

- półprawda

- prawda, ale fałszywy przekaz

Za najbardziej niebezpieczną uznał półprawdę, czyli przedstawienie prawdziwych informacji w fałszym świetle, np. „dziadek z Wehrmachtu”.

- Uważam, że rozgłos wokół fake news to dobra wiadomość, bo pozwala je zdemaskować – podsumował Adam Łaszyn.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij