ZUS upraszcza formularze i pisma
Ma być przystępnie, krócej i łatwiej.
Złożone zagadnienia oraz specyficzne słownictwo dotyczące ubezpieczeń społecznych sprawiają, że korespondencja kierowana do klientów nie zawsze jest przez nich rozumiana. Postanowiliśmy to zmienić i pisać prostym, przystępnym językiem.
Klienci ZUS oczekują zrozumiałej odpowiedzi, napisanej prostym językiem, pozbawionej trudnych, wziętych z ustaw i rozporządzeń pojęć. W zakładzie powołany został specjalny zespół, który pracuje nad upraszczaniem wzorów formularzy, pism, decyzji i informacji zamieszczanych na stronie www.zus.pl.
Zespół przygotował prawie 40 nowych wzorów formularzy, cały czas trwają prace nad kolejnymi. Mają one nową, przejrzystą formę. Zmniejszono zakres danych, które trzeba podawać, a nazwy pól i komunikaty zostały uproszczone. Sukcesywnie przeredagowywane są informacje i wyjaśnienia zamieszczone na stronie internetowej ZUS.
- Pracownicy ZUS zwracają też większą uwagę na to, by w pismach kierowanych do klientów stosować prosty, przystępny język - mówi Małgorzata Łyszczarz - Bukała rzecznik regionalny ZUS Województwa Podkarpackiego. - Wszystkie wymienione zmiany będą ocenianie przez klientów, m.in. przez przedsiębiorców, w specjalnych badaniach opinii. ZUS chce w ten sposób sprawdzić, czy są one zgodne z ich oczekiwaniami