Kolejny konkurs na tworzenie sieciowych produktów w Polsce Wschodniej
Drugi w tym roku nabór na tworzenie innowacyjnych produktów sieciowych wykorzystujących potencjał i walory makroregionu potrwa od 3 do 30 listopada. Pula skierowanego do konsorcjów mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw z Polski Wschodniej konkursu, to podobnie jak wcześniej, 320 mln zł.
Adam Haryszczak.
- Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą współpracować ze sobą ponad granicami administracyjnymi. Takie rozwiązanie przyniesie korzyści nie tylko firmom, podnosząc ich innowacyjność i konkurencyjność, ale również lokalnej społeczności – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.
Sieciowe produkty to przedsięwzięcia, które jedną koncepcją połączą rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w gotową do sprzedaży ofertę. Będą one oceniane m.in. pod kątem: innowacyjności, potencjału rynkowego produktu, wpływu na wzrost zatrudnienia oraz wpływu na promocję zielonej i zrównoważonej gospodarki.
- Produkty sieciowe to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na tematyczne oferty pakietowe, które ułatwiają klientom skorzystanie z różnych, ale powiązanych ze sobą produktów – powiedział wiceminister Hamryszczak.
W pierwszym konkursie w ramach poddziałania 1.3.2 Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP, do dofinansowania wybrano dwa przedsięwzięcia.
Pierwszy złożony przez Fundacjaę Obserwatorium Zarządzania Centrum Nauki Digital Knowlege Village II - Borki Nature and Science Park o wartości 54 mln zł (w tym 30 mln zł dofinansowania). Drugi złożył Piotr Szostak: Centrum Rekreacji Pojezierza Iławskiego. Wartośc to 61 mln zł a dofinansowanie ponad 30 mln zł.
Ogłoszenie o drugim naborze dostępne jest na stronie Programu Polski Wschodniej w zakładce „Skorzystaj”.