Przetarg na naprawy wagonów dla PKP Intercity
W czwartek 12 stycznia o 9.30 zostały otwarte koperty z ofertami na naprawy rewizyjne 748 wagonów. W przetargu wzięło udział 5 podmiotów. Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokumenty pod względem formalnym. Wynik przetargu PKP Intercity ogłosi w ciągu dwóch tygodni.
Przedmiotem rozpisanego przetargu było wykonanie napraw okresowych 748 wagonów osobowych na czwartym poziomie utrzymania taboru kolejowego – chodzi o przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.
Wśród wytypowanych do naprawy wagonów znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne – barowe i restauracyjne.
W przetargu wzięło udział 5 firm: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka Z o.o., Newag S.A., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A., Tabor Szynowy Opole S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA.
Na realizację zamówienia będzie 18 miesięcy od momentu podpisania umowy. Inwestycja ma być sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.
Rozstrzygany właśnie przetarg, ogłoszono 26 listopada ub. r. Jest on drugim dotyczącym naprawy rewizyjnej. W pierwszym nie udało się wyłonić podmiotu mogącego zrealizować zamówienie.
W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów. Docelowo pod koniec br. w użyciu ma funkcjonować 1700 wagonów. Na początku stycznia Intercity ogłosiło również przetarg na wykonanie w 2012 roku obsługi technicznej 45 lokomotyw elektrycznych typu 4E/303E (serii EU/EP07) na czwartym poziomie utrzymania. Zamówienie podzielone jest na siedem części. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to: cena (80 proc.) oraz termin gwarancji (20 proc.). Przewoźnik przyjmuje oferty do 17 stycznia br.
Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe zakładające zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla.
Sfinansujemy inwestycję środkami pochodzącymi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity S.A.
ac