Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Co czeka media i marketing w najbliższych latach?

Opublikowano: 2016-06-17 10:56:17, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. Dyskusja ekspertów na temat współczesnych trendów oraz wyzwań związanych z dynamicznym rozwojem mediów.

Wystąpienia Pauliny Kawy

Wystąpienia Pauliny Kawy

 

Organizowanego w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania New Media Meeting to pierwsza edycja wydarzenia, które ma przerodzić się w imprezę cykliczną.

 

Dr Wiktor Cwynar, prezes zarządu Splentum (partnera strategicznego kierunku media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa) w wystąpieniu „Data scientist – zawód XXI wieku” zaprezentował m.in. proste sposoby wizualizacji informacji i danych. Jako przykład posłużyła infografika „Podkarpacki biznes w latach 2010-2014”, oparta na danych gromadzonych i przetwarzanych przez Splentum.

 

- Przeciętny człowiek najpierw patrzy, potem czyta - mówił Wiktor Cwynar. - Dobrze przygotowana wizualizacja danych nie tylko pozwala szybciej dostrzec kluczowe informacje, ale w przypadku gdy mówimy o edukacji, może istotnie wspierać proces dydaktyczny. Jak pokazują badania, graficzna prezentacja materiału dydaktycznego, aktywuje równocześnie obydwie półkule mózgu, przyspieszając proces przyswajania treści . W tym przypadku z infografiki szybko możemy dowiedzieć się m.in. że podkarpackie przedsiębiorstwa są mocno zadłużone: pożyczone środki finansują średnio blisko połowę ich majątków, co widać też w polityce handlowej.

 

Pojawienie się nowych mediów wprowadziło prawdziwą rewolucję w komunikowaniu, która dotknęła także marketing. O ile kiedyś dominowała reklama natarczywa, mająca za zadanie osaczyć odbiorcę, obecnie tryumfy święci reklama celowa, mająca precyzyjnie trafić do potencjalnego konsumenta. Mówił o tym Wojciech Szymański, dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o. (partnera strategicznego kierunku grafika komputerowa i produkcja multimedialna).

 

- Podejście do klienta jest całkowicie inne niż kilka lat temu. Kiedyś chodziło o to, aby dotrzeć do jak największej liczby osób, by zasięg był jak największy, mniej ważna była grupa docelowa – wyjaśniał Wojciech Szymański z Ideo. – Trochę ginie zawód o nazwie „marketingowiec”, ale pojawiają się inne, takie jak „growth hacker”. On jest w 90% tym marketingowcem, ale w 10% zawiera takie umiejętności techniczne jak obsługa Photoshopa czy Google Analitics.

 

Wśród tematów pojawiły się również media społecznościowe, z których coraz częściej korzystamy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. O portalach społecznościowych, ich przyszłości, a także obecnej sytuacji opowiedziała Ewa Gyurkovich z Ever Press:

 

- Na Facebooka można narzekać, mówi się o jego wadach, ale wciąż jest to najbardziej popularne medium społecznościowe. Poza tym, wbrew pozorom, konkurencją dla Facebooka nie są inne, podobne, rozbudowane portale społecznościowe, ale te uproszczone, jednofunkcyjne, minimalistyczne jak Snapchat czy Instagram. Wśród występujących byli też m.in. Mateusz Kustra z RS Group Dom Mediowy, mówiący o handlu w mediach i marketingu, Marzena Mazurek z Radia Eska Rzeszów przedstawiła nowe wyzwania stojące przed tradycyjnymi mediami i samymi dziennikarzami, Michał Bomba z Showdown Films, który opowiedział o video marketingu oraz Michał Ręczkowicz z PrimeBit Studio, którego tematem wystąpienia był marketing w grach komputerowych. Wszystkie prezentacje były oceniane przez zgromadzonych za pośrednictwem strony www.ocen.tv. Aplikacja pozwala uczestnikom konferencji na żywo wyrażać opinie o trwających wystąpieniach – mogą one być pozytywne lub negatywne. Z raportu oddanych głosów wynika, że wśród prelegentów najwyższe oceny od publiczności otrzymali Paulina Kawa z Life Roots oraz Michał Bomba z Showdown Films. Aplikację www.ocen.tv zaprezentował Benedykt Ożóg, który również wziął udział w jednym z paneli odnosząc się do roli lidera w zespole oraz znaczenia współpracy i dobrej komunikacji w grupie.

 

New Media Meeting zorganizowała Katedra Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Biuro Karier WSIiZ oraz PrimeBit Studio, natomiast partnerami New Media Meeting były firmy Brand24, Splentum, Ideo Sp. z o.o. i Ever Press. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął marszałek województwa podkarpackiego.

 

Więcej o: WSIiZ, media, marketing

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij