Rozmowy przez infolinię podatkową będą nagrywane
Od 1 czerwca br. rozmowy z osobami dzwoniącymi do Krajowej Informacji Podatkowej będą nagrywane. Utrwalenie rozmowy będzie lepiej zabezpieczać zarówno podatników, jak i pracowników udzielających odpowiedzi.
– Nagranie pomoże podatnikowi np. wtedy, gdy pracownik infolinii udzieli mu błędnej lub niedokładnej informacji – tłumaczy rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Małgorzata Brzoza. – Z drugiej strony zdarzają się sytuacje, kiedy podatnik nieprawidłowo zrozumie odpowiedź pracownika KIP. Dzięki nagraniu będzie można wyjaśnić, jak rzeczywiście wyglądała rozmowa podatnika z infolinią i czy jakaś odpowiedź została przekręcona.
Nagrywanie rozmów klientów z infolinią jest powszechną praktyką stosowaną np. przez banki i firmy ubezpieczeniowe. Zapobiega to przed problemami powstałymi w wyniku mylnej interpretacji odpowiedzi przez klienta lub utraty jej aktualności w związku ze zmianami w prawie.
Krajowa Informacja Podatkowa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 18. Dzwonić można z tel. stac.: 801 055 055, z tel. kom.: (22) 330 0330. Adres mailowy www.kip.gov.pl.
kar