Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Ubezpieczenie aut dla MSP

Opublikowano: 2011-11-29 16:18:56, przez: admin, w kategorii: Biznes

Ubezpieczyciele inaczej przygotowują ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych dla małych i średnich firm, a inaczej dla korporacji.

O ile w przypadku dużych przedsiębiorstw liczba pojazdów wynosi zazwyczaj kilkadziesiąt lub więcej aut, co powoduje konieczność uśrednienia wysokości składki, o tyle w firmach małej i średniej wielkości łatwiej jest danemu towarzystwu zindywidualizować składkę poszczególnych aut z racji stosunkowo niewielkiej ich liczby.

– Z naszych obserwacji wynika, że dla wielu klientów biznesowych najbardziej dolegliwą kwestią w ubezpieczeniach aut firmowych są szybko malejące zniżki, wynikające z rosnącej szkodowości floty – mówi Magdalena Macikiewicz, ekspert ds. ubezpieczeń aut firmowych w Link4.

Praktyka pokazuje, że podstawową kwestią przy zawieraniu umów ubezpieczenia z małymi i średnimi firmami jest indywidualna analiza oczekiwań klienta oraz ocena ryzyka wynikającego ze specyfiki jego branży. Potrzeby firmy np. szkoleniowej różnią się bowiem od zapotrzebowania przedsiębiorstwa zarabiającego np. na transporcie. Zróżnicowanie to wpływa na rodzaj i zakres oferowanego ubezpieczenia, a nierzadko także na propozycje świadczenia przez towarzystwo dodatkowych wyspecjalizowanych usług, uwzględniających sposób użytkowania firmowej floty.

– Mimo iż wielu małych przedsiębiorców przywiązuje dużą wagę do wysokości płaconej składki, to jednak, jak pokazują nasze analizy, ta pozorna oszczędność w razie powstania szkody może przynieść straty, które koniec końców musi pokryć właściciel firmy – zwraca uwagę Magdalena Macikiewicz z Link4.

Co można otrzymać w ramach oferty pakietowego ubezpieczenia floty małej lub średniej firmy? Najczęściej oferowane składniki pakietów to: ubezpieczenie aut w zakresie OC i AC, ubezpieczenie NNW każdego kierowcy oraz pasażerów aut, a niejednokrotnie również ubezpieczenie kluczyków, tablic rejestracyjnych czy dowodu rejestracyjnego.

Rynek ubezpieczeń małych flot samochodowych staje się coraz bardziej konkurencyjny, głównie ze względu na rosnącą w Polsce popularność samozatrudnienia i tworzenia lokalnych firm rodzinnych.

kar

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij