Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Rośnie liczba członków Solidarności

Opublikowano: 2015-12-31 08:52:49, przez: admin, w kategorii: Polityka

GDAŃSK, RZESZÓW.

Bezpłatny dyżur prawny Solidarności

 

W 2015 roku Solidarność pozyskała ponad 2500 nowych członków, powstało ponad 30 związkowych organizacji i rozwinięciem blisko 70 organizacji istniejących. Związkowcy przeprowadzili szereg akcji promocyjnych, happeningów, ale też protestacyjnych oraz przede wszystkim obchody 35-lecia NSZZ „Solidarność”. Powstała też Krajowej Sekcji Młodych.

- W pierwszej kolejności należy podziękować wszystkim organizatorom związkowym, którzy w mijającym roku organizując pracowników przyczynili się do wzmocnienia Związku. Warto także wyróżnić Zarządy Regionów, które zaangażowały się we współpracę z działem centralnym i cieszy fakt, że wspólne działania przyniosły wymierne efekty - mówi Tadeusz Majchrowicz, zastępca przewodniczącego Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, były przewodniczący zarządu regionu Podkarpacie.

W 2015 roku Dział Rozwoju Komisji Krajowej na mocy Porozumień o współpracy wspierał działania rozwojowe w regionach: Gdańskim, Środkowowschodnim, Zielonogórskim, Toruńsko-Włocławskim, Płockim, Pomorze Zachodnie, Bydgoskim, Rzeszowskim i Łódzkim. Doraźnie wspierano także kampanie organizowania pracowników w innych regionach, jak Mazowsze, Śląsko-Dąbrowski czy Jeleniogórski oraz prowadzono bilateralną współpracę z wieloma organizacjami o zasięgu ogólnopolskim. Nowe organizacje powstały m.in. w: łódzkich Barry Callebaut i Alior Banku, trójmiejskiej ALMIE – jednej z większych ogólnopolskich sieci handlowych, warszawskim Gebericie, śląskim Best Poland, jeleniogórskim TBAI czy w Polskim Busie. Udało się znacznie rozwinąć organizacje w Anwil Włocławek, Vanpur Rzeszów, Dr Oetker z Płocka, Ikea Industry i Steinpol z regionu Zielonogórskiego czy PLK Stadler i Sokołów z Mazowsza. Dzięki kampaniom ogólnopolskim wzrost uzwiązkowienia odnotowano także w sieciach handlowych tj. Biedronka, Carrefour, Auchan, Castorama, Kaufland czy Eurocash.

- Należy jednak powiedzieć, że zbudowanie silnego Związku wymaga zatrudnienia dodatkowych organizatorów w regionach i włączenia się w organizowanie pracowników wszystkich struktur związkowych. Przyszły rok, który z uwagi na obecną sytuację polityczną niesie pewien spokój dla naszych działań, powinniśmy wykorzystać właśnie na intensywne rozwijanie Związku. Liczymy, iż kolejne Zarządy Regionów włączą się we współpracę rozwojową z Komisją Krajową i zanotujemy jeszcze wyraźniejszy wzrost uzwiązkowienia – dodaje Tadeusz Majchrowicz.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij