Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Fałszywe e-maile - hakerzy podszywają się pod iPKO

Opublikowano: 2015-11-30 10:01:06, przez: admin, w kategorii: Firmy

Nie podawaj swoich danych osobowych.

Skan fałśzywej wiadomości, której nadawca podszywa się pod iPKO

Skan fałśzywej wiadomości, której nadawca podszywa się pod iPKO

 

Od kilku dni na różne skrzynki mailowe przychodzą wiadomości zatytułowane "Dostęp do Twojego konta iPKO został zablokowany!"

W ich treści czytamy:

W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy konto w systemie iPKO, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na:
www.ipko.pl (link prowadzi do strony http://pkobp-weryfikuj.com/ - przyp. red., nie jest to strona banku)

Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół PKO Bank Polski

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Infolinia 801 307 307

Ten e-mail został wygenerowany automatycznie. Prosimy na niego nie odpowiadać. Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 15, 02-515 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000026438; NIP: 525-000-77-38 REGON: 016298263; kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 zł".

Tymczasem na oficjalnej stronie iPKO jest już ostrzeżenie przed oszustami.

"Ostrzegamy, że rozsyłane są fałszywe wiadomości e-mail, w których hakerzy podszywają się pod Bank i – pod pretekstem konieczności odblokowania zablokowanego dostępu do konta iPKO – proszą o zalogowanie się do serwisu i zachęcają do skorzystania z zamieszczonego w wiadomości linku, w rzeczywistości przekierowującego użytkownika do fałszywej strony Banku.

Zachowaj ostrożność!

Przypominamy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, e-maile rozsyłane są przez osoby podszywające się pod Bank. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili, w których znajduje się prośba o skorzystanie z umieszczonego w nich linku. Ostrzegamy, że zawsze są to fałszywe e-maile, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych z narzędzia autoryzacyjnego, numeru telefonu komórkowego, danych dotyczących karty płatniczej, itp. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów:

    801 307 307 (numer dla dzwoniących w kraju) lub
    +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

 Poniżej przesłane do nas stanowisko banku PKO BP,

PKO Bank Polski nie jest autorem tych maili, są one rozsyłane losowo przez osoby podszywające się pod Bank. Tego rodzaju fałszywe strony są zawsze na wniosek Banku blokowane. Reagujemy natychmiast na każdy sygnał o wysyłce fałszywych maili i każdy przypadek jest przez nas zgłaszany do organów ścigania oraz do międzynarodowych zespołów CERT, które zajmują się zwalczaniem przypadków naruszeń bezpieczeństwa komputerowego, jak również przeciwdziałaniem tego typu oszustwom w przyszłości.

Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku. Ostrzegamy, że są to fałszywe wiadomości mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Ważne, aby pod żadnym pozorem nie odpowiadać na podejrzane wiadomości, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV, osobowych, ani żadnych innych poufnych informacji. Nie powinno się ich udostępniać osobom trzecim – nawet bliskim.

Logując się do serwisu transakcyjnego, należy zawsze upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https:// oraz czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką – jej obecność potwierdza, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane. Po kliknięciu na kłódkę należy sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu. Należy zwrócić uwagę, że tylko połączenie poprawnego adresu oraz poprawnej treści certyfikatu może gwarantować, że strona jest legalna i nie jesteśmy celem ataku phishingowego.

Poprawne adresy Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego to np.: https://www.ipko.pl/, https://www.ipkobiznes.pl/kbi, https://inteligo.pl/secure.

1. Bank nigdy nie prosi o podanie: kodu jednorazowego z narzędzia autoryzacyjnego podczas logowania ani o podanie więcej niż jednego kodu z danego narzędzia przy wykonywaniu jednej transakcji.

2. Jeżeli cokolwiek w wyglądzie strony internetowej banku wzbudzi zaniepokojenie klienta, przed zalogowaniem do serwisu transakcyjnego powinien on skontaktować się z konsultantem Contact Center.

3. Aby uniknąć zainfekowania komputera niebezpiecznymi wirusami, należy korzystać z legalnego oprogramowania i regularnie je aktualizować. Trzeba też dbać o bezpieczeństwo własnego komputera poprzez stosowanie aktualizowanych na bieżąco programów antywirusowych oraz firewalla. Jeżeli tylko jest to możliwe, podczas korzystania z bankowości internetowej należy używać własnego komputera.

Jeżeli już otworzyliśmy link z otrzymanej wiadomości i podaliśmy jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO/Inteligo, powinniśmy niezwłocznie skontaktować się z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, 800 121 121 (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60, +48 81 535 67 89 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych). Reklamacje są w takich przypadkach rozpatrywane indywidualnie.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij