PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

Opublikowano: 2015-11-16 22:24:38, przez: admin, w kategorii: Firmy

PGE Polska Grupa Energetyczna rusza z kolejną odsłoną kampanii informacyjnej przestrzegającej przed nieuczciwymi sprzedawcami energii.

PGE ostrzega klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami energii

 

W Polsce od kilku lat można swobodnie wybierać sprzedawcę energii elektrycznej. Dostawcy teraz zabiegają o klientów, ale sytuacje tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele firm oferujących energię. Pojawiły się osoby, które odwiedzając klientów w domach namawiają do zmiany sprzedawcy oraz do podpisania nowej umowy, wykorzystując do tego nieuczciwe chwyty. Żeby zdobyć zaufanie podają się za „pracowników zakładu energetycznego”, a nawet za pracowników PGE.

 

- Chcemy podnieść świadomość klientów dotyczącą działań firm stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Informujemy jak nie dać się oszukać i promujemy uczciwe zasady biznesowe. Szczególnie uczulamy klientów, by sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do swoich domów, dokładnie zapoznawali się z przedstawianą ofertą i czytali umowy, które mają podpisać. Najważniejsze, aby pamiętali, że mają 14 dni na odstąpienie od każdej umowy zawartej poza siedzibą firmy - mówi Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.

 

Tańsza oferta… czy na pewno?

Nieuczciwi akwizytorzy najczęściej odwiedzają ludzi w podeszłym wieku licząc na to, że ci niezbyt uważnie przeczytają przedstawioną umowę i nie będą zadawać niewygodnych pytań. W zdecydowanej większości przypadków klienci, którzy podpisują taką umowę, przekonują się wkrótce, że zamiast zaoszczędzić - stracili.

 

Nieuczciwi sprzedawcy przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży niż te, z których klient korzysta obecnie. Przy pierwszym kontakcie ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa niż w ofercie PGE. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wysokie opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi, na przykład ubezpieczenie zdrowotne. Dlatego też przed podpisywaniem tego rodzaju umów przestrzegają również rzecznicy Praw Konsumenta oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

- Wszelkie wątpliwości dotyczące podpisanej umowy można wyjaśnić dzwoniąc do PGE Contact Center (422 222 222), a także odwiedzając Biuro Obsługi Klienta – dodaje Agnieszka Szczekala.

 

Jak nie dać się wprowadzić w błąd:

- zapytaj, jaką firmę reprezentuje przedstawiciel, który odwiedził Cię w domu oraz sprawdź jego tożsamość,

- uważnie przeczytaj umowę,

- sprawdź, co znajduję się w pakiecie oprócz energii elektrycznej,

- sprawdź, jakie są opłaty (handlowa; kara za nieterminowe wpłaty; koszty związane
z dodatkowymi usługami typu ubezpieczenie),

- sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,

- masz 14 dni na odstępnie od umowy zawartej poza Biurem Obsługi Klienta np. w domu,

- zadzwoń na infolinię PGE 422 222 222.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij